خبر/

اعطای مجوز آموزشگاه فنی حرفه‌ای به اتحادیه تابلو فرش سردرود/ سردرود قطب جهانی تابلو فرش

1402/11/20 - 12:43 - کد خبر: 108403 نسخه چاپی

نصر: آئین افتتاح متمرکز ۲۴ پروژه آموزشی، مهارتی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی به مناسبت ایام الله دهه فجر در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، روز سه شنبه در آئین افتتاح متمرکز یک هزار پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور به صورت ویدئو کنفرانس در سالن تشریفات اتحادیه تابلو فرش شهر سردرود برگزار شده بود، مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای آذربایجان شرقی به عنوان یکی از پنج استان منتخب به ارائه گزارش اقدامات و افتتاح پروژه ها پرداخت.
“مهرداد عظیمی” رییس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور در مراسم آیین افتتاح و بهره‌برداری از یک هزار پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای امروز شاهد آغاز به کار ۸۷۸ آموزشگاه آزاد هستیم و ۷۳ مرکز جهاد کارگاهی افتتاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از وعده‌های دولت سیزدهم بحث مردمی‌سازی دولت است، افزود: صدور مجوزهای آموزش‌های آزاد حکایت از واگذاری آموزش به بخش خصوصی دارد و موضوع توسعه مراکز جهاد دانشگاهی در راستای همین هدف بزرگ است.
عظیمی تاکید کرد: سه مرکز سنجش مهارت، هفت مرکز مدیریت، ۶ مرکز پذیرنده محیط واقعی و سه آموزشگاه نیز آغاز به کار خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در بخش دولتی شاهد راه‌اندازی ۶ مرکز آموزش دولتی خواهیم بود، تصریح کرد: ۲۵ کارگاه با زیربنای ۲۰ هزار متر مربع، ۲۷ کارگاه آموزشی جدید با زیربنای بیش از ۲۵ هزار متر مربع و اعتبار افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال راه‌اندازی خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: راه اندازی سه کارگاه مهارت با سقف اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریال سبب می‌شود ۱۳ هزار نفر به ظرفیت آموزشی دولتی سازمان اضافه شود.
وی در تشریح عملکرد این سازمان در بخش غیردولتی گفت: ۸۷۸ آموزشگاه آزاد، ۶ محیط کار واقعی، هفت مرکز مشابه دانشگاهی و ۲ مرکز جهاد کارگاهی راه‌اندازی شده که مجموعه این پروژه‌ها به ایجاد اشتغال برای دست کم دو هزار و ۶۰۰ نفر خواهد انجامید و همچنین ۳۸ هزار نفر دوره آموزش در سال به ظرفیت‌های آموزشی سازمان در این بخش اضافه می‌شود.
عظیمی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات با سقف اعتبار یک هزار میلیارد تومان انجام شده است.

کمبود نیروی ماهر، یکی از مشکلات اقتصاد کشور است/ کلید اشتغال از راه مهارت آموزی می‌گذرد 
در ادامه این مراسم، “علی مشایخی”، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: کلید اشتغال از راه مهارت آموزی می‌گذرد و امیدواریم این حرکت موجب ارتقای اهمیت آموزش و مهارت‌آموزی شود. امروزه یکی از مسائل مهم در اقتصاد کشور مسئله کمبود نیروی ماهر و از طرفی جامعه نخبگانی کشور دنبال کار و اشتغال‌زایی است و می‌توان گفت بهترین محفل آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای است.
وی با اشاره به این سردرود قطب جهانی تابلو فرش هنری می‌باشد، افزود: ظرفیت بزرگی برای ایجاد اشتغال در حوزه تابلو فرش در سردرود وجود دارد و این ظرفیت موجب شد خود را مکلف دانیم تا مجوز آموزشگاه فنی حرفه‌ای به اتحادیه تابلو فرش سردرود اعطا کنیم. 
مشایخی تصریح کرد: غالب بر ۵ هزار بنگاه اقتصادی فرش در استان مشغول کار هستند و امیدواریم این حرکت باعث ارتقای سطح و حرفه‌ی این هنر در سردرود شود و به نسل جوان انتقال یابد.

 راه گریز از مشکلات اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال پایدار است
در پایان “سیدصولت مرتضوی”، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه گریز از مشکلات را ایجاد اشتغال دانست و ادامه داد: برای ایجاد اشتغال پایدار، راهی جز مجهز شدن به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه آنچه که در دولت سیزدهم رخ می‌دهد زیر سایه‌ خون شهدا است، افزود: امروزه ایران اسلامی به یک کارگاه بزرگ آموزشی، اجرایی و عمرانی تبدیل شده که مثال عینی آن افتتاح هزار مرکز فنی حرفه‌ای با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.
مرتضوی با اشاره به اینکه اهمیت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در نهضت ملی مهارت یکی از ابداعات بزرگ وزارت کار به شمار می‌رود بیان کرد: مرزهای توسعه زمانی درنوردیده می‌شود که کارگزاران توسعه محور مجهز بر ابزار عمل و علم باشند، که در فنی و حرفه‌ای علم و عمل را مشاهده می‌کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: باید در حوزه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری طرحی نو ایجاد کرد که مجهز به آموزش فنی و حرفه‌ای باشد همچنبن ضرورت دارد آموزش‌های این سازمان بر اساس اولویت‌های بازار کار محقق شود.
وی یکی از دغدغه‌های سازمان فنی و حرفه ای را ناترازی در جذب نیرو و پرداخت‌ها اظهار کرد و ادامه داد: در دو سال گذشته اقدامات مطلوبی درباره همسان‌سازی حقوق و مزایای همکاران انجام شد، هرچند تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله داریم.
این عضو هیات وزیران افزود: از سوی دیگر، تایید اساسنامه این سازمان در مجلس و تصویب آن در شورای نگهبان از جمله اقدامات خوبی بود که محقق شد و امید است در قالب شرایط جدید بتوانیم در راستای واگذاری امورات مردم به آن‌ها در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توفیقات لازم را به دست آوریم.
انتهای پیام/
اعطای مجوز آموزشگاه فنی حرفه‌ای به اتحادیه تابلو فرش سردرود/ سردرود قطب جهانی تابلو فرش سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار