نمایشگاه نقاشی در گالری ایرانی/

استیصال؛ تجسم احساسات در قاب نقاشی

1402/11/20 - 14:31 - کد خبر: 108400 نسخه چاپی

نصر: این مجموعه به صورت ذهنی و حاصل تشویش در دوراهی‌های مدام زندگی من است. امیدی پنهان در این مجموعه زندگی می‌کند؛ امیدی برای صلح و شاید رهایی. کاراکترهایی زمخت و سنگی که از درون متلاشی و در حال تجزیه شدن هستند و سراسر فریادند؛ فریادی برای نجات... ناگفته‌هایی که کلمات برای بیان آنها بی‌فایده اند.

به گزارش نصر، «الهه هادی» هنرمند متولد ۱۳۸۲ در اولین نمایشگاه انفرادی خود می گوید: از کودکی عاشق نقاشی بودم و اولین مواجهه من به صورت حرفه‌ای با نقاشی، در هنرستان بود. در هنرستان کوثر نقاشی خوانده‌ام و در دانشگاه هنر اسلامی، نقاشی ایرانی می‌خوانم.
وی از جای خالی تفکراتش در نقاشی می گوید: مدتی کاملاً رئال و هایپر رئال کار می‌کردم و علاقه‌ام به طراحی مثل عکس بود. اما جای خالی تفکرات خودم در نقاشی‌هایم را همواره حس می کردم. این گونه شد که به سمت سورئال رفتم و ذهنی طراحی کردم.


خلق کاراکتر سنگی
الهه هادی خلق این کاراکتر ها را حاصل دست و پنجه نرم کردن با مشکلات خود می داند: در برهه‌ای از زندگیم که با مشکلاتی مواجه شده و با خود تنها شدم، از درونیات و احساساتم برای طراحی‌ها کمک گرفتم. این طراحی‌ها درد و دل من بر روی کاغذ است و می‌خواستم موضوعاتی که با نوشتن فهمیده نمی‌شوند، تجسم ببخشم و احساسات را نشان دهم مثلاً در یکی از نقاشی‌ها اشک را در قالب یک کاراکتر طراحی کردم و گریه را نقاشی کشیدم. امروز که از آن مشکل گذشتم، دیگر نمی‌توانم مثل سابق طراحی کنم و ایده های این چنینی را ترسیم کنم. حس و حالی که در آن سه سال از سر گذراندم، طراحی‌ها را ایده بخشیده بود.  شاید نمایشگاه بعدی هم در سبکی متفاوت باشد.


وی از حمایت هایی می گوید که در هنرمند جوان انگیزه حضور در این گالری را ایجاد کرده است: در درجه اول حمایت های پدرم مشوق من بود. شاید اگر در خانواده دیگری بودم، چنین کارهایی خیلی مقبول واقع نمی‌شد ولی پدرم از بروز احساساتم خوشحال بود و طراحی‌هایم را حمایت کرد. همچنین اساتیدم بسیار مشوق من در برگزاری نمایشگاه بودند. آقای حامد شهیر و بهراد خدایی اساتید هنرستان بنده هستند که حمایت کردند.سطح کارهایم را با مشاوره اساتیدم ارتقا بخشیدم.


سبک نقاشی ها
وی می گوید: سبک کارها طراحی به سبک سورئال است که با خودکار کار شده اند. در یکی از آثار با ترکیب مواد از تکسچر و گواش استفاده کردم. در ۲۴ قاب این نمایشگاه را برگزار کردم. اثر مورد علاقه من، اثر وداع هست که بسیار با آن ارتباط گرفتم. برنامه ام برای آینده هنریم این است که جایگاه مفهوم در کارهایم را بیشتر عمق ببخشم. مسیر سورئال را پیش بگیرم و از نظر متریال از تکسچر برای برجسته سازی طراحی‌های اولیه‌ام استفاده کنم.


وداع
این گزارش حاکی است، نمایشگاه انفرادی الهه هادی با نام «استیصال» تا ۲۰ بهمن از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در گالری ایرانی واقع در محل جاده ائل گلی، میدان خیام، خیابان سینا، جنب پیانو باربد برقرار است. گزارش تصویری این نمایشگاه را می توانید در سایت نصر نیوز تماشا کنید.
انتهای پیام/
استیصال؛ تجسم احساسات در قاب نقاشی فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار