نمایشگاه نقاشی در گالری آرتمیس/

نقاشی هایم زبان رنگ هاست 

1402/11/19 - 23:12 - کد خبر: 108390 نسخه چاپی

نصر: با کلماتی از جنس نور و صدایی به گوش نوازی خش خش قلمو بر روی بوم می‌خواهم دردم را فریاد بکشم و رنجم را نقاشی و جهانی را خلق کنم که در آن باد رویایم را نمی‌برد فقط در پیچ و خم گیسوانم تاب می‌خورد مجموعه رویایی در باد نه به رویاهای گذرای من بلکه به آنچه رسوب کرده در من تجسم بخشیده است. آنچه که می‌ماند از من اندکی امید، کمی شادی، ذره‌ای ترس و دریایی از درد...

به گزارش نصر، «مائده سادات عبدلی » هنرمند متولد ۱۳۷۸ و دانش آموخته کارشناسی گرافیک در دانشگاه آزاد تبریز، از علاقه اش به نقاشی گفت: نقاشی را از کودکی دوست داشتم. تقریباً ۶ سال است که آن را شروع کرده ام و ۳ سال است که حرفه‌ای کار می‌کنم. این اولین نمایشگاه انفرادی بنده است. ۱۰ اثر نقاشی با تکنیک رنگ روغن روی بوم کار شده اند.
وی ایده «رویایی در باد» را اینگونه تشریح کرد: این نمایشگاه در مورد رویاهایی است که داریم ولی ممکن است در گردباد روزگار گم شوند و ما می‌خواهیم از این گردباد نجات داده و به آنها برسیم.
همچنین می گوید: ادراک من از دردهایی که در درونم جوانه زده‌اند، به رنگ و ضرباهنگ قلموهایم تبدیل شده و نقاشی های من حاصل تلاش بی‌ثمرم برای گفتن حرف‌هایی است که نتوانستم آنها را به زبان بیاورم.

 علاقمند طبیعتم 
هنرمند جوان، طبیعت را خیلی به انسان شبیه میداند: تشبیه طبیعت با وجود انسان توجهم را جلب می کند.
 به خصوص درخت را شبیه انسان می‌بینم و در نقاشی‌ها آن را نمایان می کنم. به احتمال زیاد باز نمایشگاه دیگری با همین موضوع ولی قوی‌تر در آینده برگزار کنم.
وی افزود: استقبال روز اول خیلی خوب بود. اساتید دانشگاه آمده بودند. آثار برای فروش گذاشته شده اند. من نقاشی را با استاد بقال اصغری آغاز کردم و ایشان در این زمینه خیلی کمکم کردند. همچنین تشکر ویژه از استاد خرازی دارم که خیلی کمکم کردند. 
هنرمند مورد علاقه ام ایران درودی است.
وی اذعان داشت: سختی ها و تجارب این هنرمند را بسیار درک می‌کنم و با او احساس نزدیکی دارم. نشان دادن سختی‌ها در قالب یک نقاشی برایم لذت بخش است.
وی در پایان گفت: جایگاه هنر در تبریز چنانکه شایسته است، بالا و ارتقا یافته نیست. برای پیشرفتش باید جوانان هنرمند بیشتر تشویق شوند تا در قبال حمایتی که می‌بینند از انگیزه نیفتند. 
نمایشگاه نقاشی های مائده سادات عبدلی با نام «رویایی در باد» ۱۶ الی ۱۹ بهمن ماه در گالری هنری آرتمیس واقع در هتل لاله پارک برقرار است. 
 انتهای پیام/
نقاشی هایم زبان رنگ هاست  فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   سید محمد عبدلی   3 ماه پیش  

آرزوی موفقیت روز افزون‌در تمام‌‌ مراحل زندگی و‌هنری
پژوهشیار