مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی مطرح کرد:

اجرای ۱۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری در استان/مخابرات آذربایجان شرقی پیشرو در تامین اینترنت شهرک های صنعتی

1402/11/19 - 13:58 - کد خبر: 108370 نسخه چاپی

نصر: مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی با بیان اینکه مباحث حوزه های صنعتی و تجاری بسیار مهم است، افزود: با توجه به تفاهم نامه ای که با شرکت شهرک های صنعتی در تامین ارتباطات و بستر اینترنت واحدهای صنعتی داریم، جزو استان های برتر در تامین اینترنت شهرک های صنعتی هستیم.

به گزارش نصر، ناصر شهبازی به مناسبت ایام دهه فجر در مصاحبه اختصاصی با نصرنیوز ضمن اشاره به اهمیت ارتباطات در عصر تکنولوژی، گفت: امروزه در  بحث ارتباطات در لایه لایه زندگی جوامع بشری رخنه کرده است و فناوری پر تمام امورات تجاری، اموزشی و شخصی نقش ایفا می کند.
وی با بیان اینکه امروزه برای جلوگیری از عقب ماندگی از تکنولوژی های جهانی ضمن لحاظ نمودن تحریم ها و مشکلات نقدینگی گفت: باید بستر های لازم برای ارتباطات روستایی، شهری و کشوری را فراهم کنیم.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی اضافه کرد: امروزه مهمترین مسئله بحث توسعه بستر فیبر نوری است که برای اشخاص حقیقی و واحدهای تجاری های کوچکد در نظر گرفته می شود.
شهبازی با تاکید بر اینکه توسعه بستر فیبرنوری به تنهایی کافی نیست، ادامه داد: بعضا طوری تلقی می شود که  اگر فیبرنوری باشد تمام مشکلات اینترنت حل می شود اما حقیقت این نیست و این بستر نیازمند نگهداری، پشتیبانی و نوسازی است.
وی با بیان اینکه ۲۸ مرکز در تبریز با دیزل ژنراتورها برق مخابرات را در پیک مصرفی تامین می کنند، افزود: تجهیزاتی که زیرساخت ها را فراهم می کند و پشت پرده و عوامل اصلی فیبر نوری هستند.
وی با اشاره به اجرای یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر فیبرنوری در تبریز، اظهار کرد: نگهداری زیرساخت ها پشتیبانی می خواهد که با قرارداد رسمی و همکاری دو هزار و ۷۰۰ نفر پرسنل این امر صورت می گیرد.
شهبازی اضافه کرد: در طی سنوات گذشته سرمایه گذاری خوبی در ایجاد و توسعه شبکه فیبر نوری استان انجام شده، بطوریکه طول این شبکه ارزشمند به بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.
وی در ادامه به لزوم رفع شکاف دیجیتالی مابین روستا و شهر اشاره کرد و گفت: برای استفاده بهینه خانوارها و  دسترسی آن‌ها به اینترنت بستر فراهم می کنیم و اکنون بیش از ۲۰۲۰ روستا بالای ۲۰خانوار در استان وجود دارد  که یک هزار و ۲۰۰ روستا، اینترنت ثابت دارند و از بسترها استفاده می کنند‌.
مدیر مخابرات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مخابرات از تغییر تکنولوژی ۲۳۰ سایت همراه جدید است تا در روستاها از ۲g به ۳g ارتقا پیدا کند، ادامه داد: در یکصد روستا نیز سایت جدید  از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جدید نصب و راه اندازی می شود.
شهبازی اضافه کرد: ۶۹۱ پروژه مخابراتی با هزینه بالغ بر ۱۰هزار میلیارد ریال به صورت متمرکز و همزمان با سراسر کشور به بهره برداری می رسد که عمده آن‌ها در خصوص توسعه بستر اینترنت خواهد بود.
وی اضافه کرد: اجرای طرح های توسعه ای شبکه فیبر نوری منازل (FTTH)، توسعه مشترکین VDSL به تعداد ۵۷۶ مشترک، توسعه مشترکین اینترنت پرسرعت به تعداد ۲۲۷۲ مشترک، توسعه تجهیزات FTTH به تعداد ۳۳ هزار و ۸۲۴ مشترک، نصب و راه اندازی سوئیچ دیتا، توسعه ظرفیت شبکه انتقال و توسعه ارتباطات روستایی و نصب و راه اندازی و توسعه و ارتقای سایت های همراه اول از جمله پروژه های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر می باشد.
شهبازی در ادامه با بیان اینکه مباحث حوزه های صنعتی و تجاری بسیار مهم است، افزود: با توجه به تفاهم نامه ای که با شرکت شهرک های صنعتی کوچک در تامین ارتباطات و بستر اینترنت واحدهای صنعتی داریم، جز استان های برتر در تامین اینترنت شهرک های صنعتی هستیم.
وی با اشاره به اینکه رتبه استانی در شش ماهه اول در سطح کشور بعد از تهران و البرز رتبه سوم است، ادامه داد:  البته چون تهران وسعت بالایی دارد، استان ما نسبت به استان های دیگر پیشرو است و شاخص های این رتبه بندی به مسائل مدیریت مالی، توسعه، بهره برداری، دایر بودن، زمان رفع خرابی،کیفیت،  نگهداری بستر، سهم بازار و جایگاه ما بین اپراتورهای دیگر باز می گردد.
این مدیر مسئول با اشاره به برنامه های سال آتی در پی نهضت جهادی فیبر نوری یا همان نجما که یک برنامه دو ساله است و از سال گذشته اغاز شده است، گفت: عمده موارد توسعه سال اتی در خصوص فیبرنوری است و فعالیت های دیگر در زمینه قراردادهای سازمانی، اماده سازی ۳۰ بخشداری برای انتخابات که ۲۷ مورد پایان یافته و فیبر وصل شده است در حال وگذاری اینترنت هستیم و تا زمان انتخبات همگی تمام می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اهمیت امنیت در بستر اینترنتی، افزود: سرویس هایی که در بستر فیبر مخابرات هستند امنیت بالایی دارد و اکثرا هک شدن های سیستمی خارج از بسترهای اینترنتی شرکت مخابرات بوده است.
شهبازی در انتها در خصوص اهمیت مفهوم و کاربرد اینترت اشیا در زندگی امروزی اشاره کرد و گفت: اینترنت اشیا یکی از خدمات متمایزی است که بعد از فراهم شدن بستر اینترنت امکان استفاده شدن دارد و از مکان های تجاری تا منازل شخصی از این تکنولوژی استفاده می کنند تا در وقت خود صرفه جویی کنند، بنابراین اهمیت ارتباطات هر روز بیشتر می شود و دانش فنی اجتماع را نیز ارتقا می دهد تا از خدمات بانکی تا خرید مایحتاج را در بستر اینترنت انجام دهند.
انتهای پیام/
اجرای ۱۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری در استان/مخابرات آذربایجان شرقی پیشرو در تامین اینترنت شهرک های صنعتی گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار