معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی؛

دانشگاه‌ها نقش تعیین‌کننده در انتخابات دارند

1402/11/18 - 15:47 - کد خبر: 108346 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه‌های استان با اشاره به اهمیت اقدامات ابتکاری در جهت افزایش شور انتخاباتی گفت: انتخابات به‌عنوان رکن اصلی مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران مطرح است و دانشگاه‌های استان با اقدامات فرهنگی و ابتکاری مختلف باید در جهت افزایش مشارکت عمومی تلاش کنند.

به گزارش نصر، «تراب محمدی» انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری را مهم‌ترین رویداد سال جاری عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، انتخابات را حق مردم عنوان کردند و نه صرفاً تکلیف؛ بنابراین حق مردم است که بتوانند قانون‌گذاران، مجریان قانون و یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: مهم‌ترین وظیفه مسئولان دانشگاه‌ها، موضوع انتخابات پیشرو است و باید با برگزاری برنامه‌های مختلف نظیر، سخنرانی چهره‌های سیاسی، میزگرد و نشست‌های گفت‌وگو محور، تبیینی و چالشی به سؤالات و شبهات دانشجویان پاسخ دهند.
وی افزود: دانشگاه و دانشجویان می‌توانند با برگزاری مناظرات دانشجویی، جلسات تحلیلی ویژه اساتید دانشگاهی، رویدادهای مسئله‌ محور، تریبون‌های آزاد، اردوهای راهیان پیشرفت اساتید و دانشجویان و تولید محتوای چندرسانه‌ای نقش مؤثری در داغ‌کردن تنور انتخابات ایفا کنند.
محمدی اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید با استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان نخبه در سطح دانشگاه‌ها پیشرفت‌های علمی و دستاوردهای کشور را در زمینه‌های مختلف تبیین کنند.
محمدی در ادامه نقش تشکل‌های دانشجویی را در عرصه جهاد تبیین، اثرگذار عنوان کرد و گفت: دانشجویان دغدغه‌مند، جهاد تبیین را به‌عنوان فریضه واجب مورد تأکید قرار دهند و در قالب تشکل‌های دانشجویی با تولید آثار فاخر هنری و رسانه‌ای تلاش کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.
آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتهای پیام/ 
دانشگاه‌ها نقش تعیین‌کننده در انتخابات دارند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار