مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی مطرح کرد:

خدمات ناباروری برای بیمه شدگان سلامت / ارایه خدمات رایگان به ۴۵۰ هزار نفر در استان

1402/11/21 - 14:08 - کد خبر: 108342 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ برای ۶۲هزار بیمار صعب العلاج هزینه شده است که برای هر فرد تا سقف ۵۰ میلیون تومان تعریف شده و در ۴هزار نوع خدمات با ارائه پرونده پرداخت می‌شود.

به گزارش نصر، "وحید مجیدی" در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، گفت: سازمان بیمه سلامت بالغ بر 44 میلیون نفر بیمه شده را تحت پوشش داشته و در این راستا در استان ما بالغ بر 2 میلیون و 200 هزار نفر بالای 52 درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
وی ادامه داد‌: در چند سال اخیر اقداماتی در دولت ها صورت گرفته و تقریبا می‌توانیم بگوییم که بیمه شده ای در کل کشور نداریم، قانون برنامه ششم بیمه اجباری را تصویب کرده بود و فقط تشویق و ترغیب مردم برای بیمه بود اما قانون هفتم متفاوت تر از قانون برنامه ششم بود که بر اساس دهک بندی از طریق سازمان هدفمندی از محل کمک های یارانه ای واریز و افراد بیمه خواهند شد.
مجیدی اظهار کرد: ادعا می‌کنیم که بیمه شده ای نداریم و برای تثبیت این ادعا قانون برنامه هفتم بهترین سند است.
وی ادامه داد: ساکنین شهر های زیر 20 هزار نفر و روستا ها بصورت رایگان بیمه شده است، پرداخت کارکنان دولت برای بیمه سلامت 2.5 درصد است و صندوق اقشار بالغ بر 110 هزار نفر؛ مددجویان بهزیستی، طلاب، دانشجویان، خانوده محترم شهدا و.. حق بیمه ای پرداخت نمی‌کنند و دولت بیمه آن ها را پرداخت می کند. 
 

وی با اشاره به صندوق همگانی ایران، گفت: بالغ بر 570 هزار نفر در این صندوق تحت پوشش داریم این افراد کسانی  هستند که از هیچ کجا امکان بیمه شدن نداشتند و تحت پوشش بیمه سلامت هستند که با مصوبه دولت 5 دهک از درآمدی پایین بصورت رایگان بیمه شده اند و هیچ گونه حق بیمه ای پرداخت نکرده اند. 
مجیدی گفت: ۴۵۰ هزار نفر به صورت رایگان در استان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند که برای دریافت خدمات دولتی فقط ۲ یا ۵ درصد از هزینه خود را پرداخت می‌کنند؛ دهک های یک، دو و سه و روستائیان جهت درمان در مراکز دولتی بین 2 الی 5 درصد پرداخت می کنند که در راستای حمایت دولت از اقشار آسیب پذیر است، سرانه ای که برای سال 1402 مصوب شده است یک میلیون و 435 هزار تومان است که فقط دهک ده می‌تواند این را پرداخت کند و برای مثال دهک 9 برای یک سال بیمه 711 هزار تومان پرداخت می کنند. 
مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی با اشاره به آمار مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت، گفت: 3 هزار و 600 موسسه طرف قرارداد داریم و هیچ گونه محدودیتی برای انعقاد قرارداد با دیگر موسسات نداریم، اگر موسسه ای قرارداد نداشته باشد به عنوان تخلف حساب می شود. 
وی در ادامه به خدمات مجازی سازمان اشاره کرد و گفت: از سال 98 با توجه به توسعه نسخه نویسی الکترونیکی به تمامی افراد user باز کرده و اکنون تمامی مشمولین پرونده الکترونیکی دارند، بیش از 99 درصد خدمات سازمان بیمه سلامت بصورت الکترونیکی است، عقد یا تمدید قرارداد پزشکان بصورت غیرحضوری امکان پذیر بوده و نیازی به مراجعه حضوری ندارند. 
وی ابراز کرد: بیش از سه هزار و ۶۰۰ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان وجود دارد و در این خصوص هیچگونه محدودیتی برای عقد قرارداد وجود ندارد و اگر موسسه‌ای قراردادی نداشته باشد عملا تخلف کرده است. 
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: همه پزشکان و دندانپزشکان و داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و شاید تعداد انگشت شماری با بیمه سلامت طرف قرارداد نباشد. 
مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی خبر داد: بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ برای ۶۲هزار بیمار صعب العلاج هزینه شده است که برای هر فرد تا سقف ۵۰ میلیون تومان تعریف شده و در ۴هزار نوع خدمات با ارائه پرونده پرداخت می‌شود.
ویب ادامه داد: صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج تصویب و تاسیس شد که شهریور سال گذشته اساسنامه آن ابلاغ شد، تا امروز توانستیم 62 هزار نفر را که بیماری های نادر و صعب العلاج داشتند تحت پوشش قرار داده و یک هزار و 200 میلیارد ریال برای 62 هزار نفر در سال جاری پرداخت کرده ایم.
مجیدی با توضیح بر مسئله جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در سال 1400 تصویب شد و قانون برنامه هفتم نیز آن را تایید کرد، استان ما بعنوان یکی از قطب ها و مراکز جراحی محدود و خدمات نازایی را ارائه می کند، اقدامات مربوط به نازایی، فریز جنین یا نگهداری اسپرم از جمله این خدمات است و 90 درصد هزینه ها توسط بیمه سلامت پرداخت می شود، 90 درصد تعرفه دولتی در بخش بستری و 70 درصد تعرفه دولتی در بخش سرپایی واریز می شود.
وی با بیان اینکه ۲۹ خدمت برای زوجین نابارور ارائه شده است، گفت: ۴۹۸ نفر از این افراد تحت پوشش را مردان تشکیل داده‌اند، سرجمع خدمات و هزینه پرداخت شده در سال ۱۴۰۲ برای زوجین نابارور بیش از ۳۳۶ میلیارد ریال است، کلنیک های مادر و دانامهر دو کلنیک خصوصی هستند که با بیمه سلامت قرارداد دارند.
وی ابراز کرد: از ۲۰ آذرماه سال جاری موضوع یارانه‌ای شیرخشک از داروخانه‌ها حذف شد و مقرر شد تا از طریق وزارت بهداشت پرداخت شود؛ پرداخت یارانه شیرخشک و یا شیر مصنوعی از طریق سامانه تی‌تک ایجاد می‌شد تا سازمان هدفمندی یارانه را پرداخت کند.
مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: مقرر است تا شیر خشک افزایش قیمت نداشته باشد و تمام کودکان زیر دو سال نیازمند به شیر خشک از این شرایط بهره‌مند شوند. 
وی طرح‌های عمرانی بیمه سلامت استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ساختمان اصلی بیمه سلامت، وجود ۱۸ ساختمان نو ملکی در شهرستان‌ها، برنامه ایجاد سه ساختمان در سه شهرستان‌ها تا دهه فجر سال آینده از جمله عملکرد عمرانی است. 
مجیدی بیان داشت: من هیچ گونه اهرم قانونی ندارم تا یک موسسه حتما باید با ما قرارداد داشته باشد؛ تمدید پروانه نیز دست ما نیست و ما در یان خصوص مکاتابات زیادی با افراد ذیربط داشته‌ایم. 
وی خاطرنشان کرد: نحوه تعریف مصوبه این است که معمولا با ابلاغ قانون بودجه، بر عهده نمایندگان استانداری، معاون درمان دانشگاه، نظام پزشکی است و حداکثر تا سقف هیات دولت است. 
مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: نظام پزشکی با توجه به شرایط تورم جامعه پیشنهاد ۴۶ درصدی تعرفه را داده است؛ اما هنوز هیچ تصویبی نشده و مصوبه توسط هیات دولت و تیم هر استان تعیین می‌شود. 
وی با بیان اینکه  سازمان بیمه سلامت تلاش زیادی کرد تا در قانون برنامه هفتم پرداخت سازمان بیمه سلامت در بخش سرپایی بالا برود؛ تا نقش سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت موسسات در بخش خصوصی افزایش یابد؛ اذعان داشت: تعرفه متخصص در حال حاضر ۱۳۰ هزار تومان است که ما هفتاد درصد تعرفه دولتی را پرداخت می‌کنیم.
وی در پایان در پاسخ به شکایات و پیشنهاداتی که از سوی بیمه شدگان می شود گفت: تلفن 1666 بصورت شبانه روزی آماده دریافت هر گونه شکایات و پیشنهادات است و بیمه شدگان به راحتی می توانند مسائل را مطرح کنند.
انتهای پیام/
خدمات ناباروری برای بیمه شدگان سلامت / ارایه خدمات رایگان به ۴۵۰ هزار نفر در استان محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار