در حاشیه جلسه هیات دولت؛

زارع‌پور: پوشش فیبر نوری از ۶ میلیون خانوار عبور کرد

1402/11/18 - 12:48 - کد خبر: 108325 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه خانوارهای تحت پوشش فیبر نوری از ۶ میلیون خانوار عبور کرد، گفت: در سفر رئیس جمهور به گلستان این عدد پنج میلیون بود که در مدت ۴۵ روز گذشته یک میلیون افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار دولت ایرنا، عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خانوارهای تحت پوشش فیبر نوری از مرز ۶ میلیون خانوار کرد، اظهار داشت: آخرین آمار مربوط به گلستان بود که رئیس جمهور افتتاح کرد پنج میلیون بود که در این ۴۵ روز یک میلیون اضافه شده و امید است یک میلیون دیگر هم تا آخر سال اضافه شود.
وی افزود: این بدان معناست که این ۶ میلیون خانوار در سراسر کشور امکان دسترسی به سرعت‌های چندصدمگابیت بر ثانیه را پیدا کرده‌اند که باید درخواست بدهند و اپراتور مکلف است ظرف یک ماه این سرویس را برای آنها فراهم کند.
**بیش از ۶ میلیون نفر بازی ایران و ژاپن را از تلوبیون تماشا کردند
زارع‌پور گفت: تا یک سال و نیم گذشته زیرساخت‌های داخل کشور برای پذیرای کاربران به شکل میلیونی فراهم نبود بحمدالله در بازی ایران و ژاپن ترافیک داخل کشور از مرز هفت ترابیت بر ثانیه عبور کرد.
وی افزود: این عدد ابتدای دولت ۲.۱ بوده است اکنون اوج ترافیک مصرفی مردم در پلتفرم‌های داخلی مردم بیش از سه برابر شده است و البته میانگین قدری کمتر از این مقدار است. اوج مصرف نشان می‌دهد که زیرساخت‌های کشور برای میزبانی از چنین ترافیکی آماده است. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در مورد پخش زنده هم سکوها، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی و تلویبیون پخش زنده کردند. آماری که دوستان در مدیریت تلویبیون دادند بیش از ۶ میلیون نفر فوتبال را از طریق تلویبیون تماشا کردند و نزدیک ۱.۵ میلیون نفر هم به شکل همزمان دیدند. 
زارع‌پور ادامه داد: از این هفت ترابیت بر ثانیه بیش از ۳۰ درصد مربوط به تلویبیون بوده است که اتفاق بسیار بزرگ و مهمی است که نشان می‌دهد که هم سکوها جاندار شده‌اند و می‌توانند زیرساخت‌های ارتباطی کشور و ترافیک‌های اینچنینی را تولید و مدیریت کنند.
انتهای پیام/ 
 
زارع‌پور: پوشش فیبر نوری از ۶ میلیون خانوار عبور کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار