نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد/

عملکرد ضعیف مجلس در حوزه معیشت و اقتصاد / مردم باید مالیات ناکارآمدی مسئولان را پرداخت کنند + فیلم

1402/11/21 - 13:57 - کد خبر: 108301 نسخه چاپی

نصر: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مسائل و نواقص در این دوره است، در ادوار قبلی کار ناقص کمتر داشتیم، مجلس در این دوره در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی عملکرد خوبی نداشته است.

به گزارش نصر، "محمد حسین فرهنگی" با حضور در تحریریه نصر به سوالات سردبیر نصر پاسخ داد؛ این مصاحبه به صورت پخش زنده از کانال آپارات آژانس خبری تحلیلی نصر نیوز نیز پخش می شد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در اسخ به این سئوال سردبیر نصر که در خصوص تداوم حضورشان در مجلس پرسید و اینکه به نظرتان چرا مردم به شما اعتما می کنند؟ اظهار داشت: در طول 5 دوره گذشته آرای من جزو سالم‌ترین آرا بوده و این جز اعتماد مردم نیست و برداشت شخصی من این است که مردم به سطح  ارتباطات، عملکردها در حوزه انتخابیه و داخل مجلس و نهایتا معدل همه این‌ها منجر به اعتماد مردم شده است.
وی در پاسخ به این که به نظر شما تاکنون در طی ۵ دوره گذشته چه اقدام تاثیرگذاری را در مجلس نتوانستید به نتیجه و سرانجام برسانید که می‌خواهید در ششمین حضورتان در مجلس آن را عملیاتی کنید، گفت: وقتی کسی در مجلس حضور می‌یابد در واقع نماینده قشر خاصی نیست، قانون اساسی صراحتا می گوید که این نماینده نماینده تمام ملت ایران است.
وی ادامه داد: نماینده باید نگاه فرابخشی و نگاه عام به موضوعات مختلف داشته باشد و از آن‌ها غافل نشود، نمی‌توان جواب این سوال را در چند جمله گفت اما اگر بخواهیم معدل گیری کنیم توجه به حل مشکلات قشر محروم، حل مشکلات مردم، رسیدگی و در اولویت قرار دادن مسائل مناطق محروم، از ابتدا جزء برنامه ها و اولویت‌های من بوده است؛ نگاه همه جانبه به مسائل اولویت‌دار که هر کدام به نوبه خود از اهمیت خاصی برخوردار هستند.
وی در ارتباط با این که در این دوره چه کار ناقصی وجود دارد که در ادوار گذشته به آن پرداخت نکرده اید، گفت: بسیاری از مسائل و نواقص در این دوره است، در ادوار قبلی کار ناقص کمتر داشتیم، مجلس در این دوره در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی عملکرد خوبی نداشته است.


 
وی افزود: اگر این دوره در راهیابی به مجلس موفق شوم و عده قابل توجهی در مجلس همراهی کنند از جمله اقدامات مهمی که انجام خواهم داد اصلاحات خواهد بود.
فرهنگی در پاسخ به اهمیت حضور در هیئت رئیسه و تفات آن با دیگر نمایندگان مجلس گفت: در هیئت رئیسه مجلس بودن یا نبودن شرط نیست و از وظیفه نمایندگی است و هر نماینده باید به آن اهتمام داشته باشد، هیچ تفاوتی بین نماینده و اعضای هیئت رئیسه مجلس وجود ندارد و رای هر کدام و حقوق آن ها یکسان است.
 


وی در واکنش به فیلمی از وی که وایرال شده و در آن مدعی شده بود که  اگر جمع واریزی به حساب شخصی و غیر تجاری اشخاص حقیقی در هر ماه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل بیشتر باشد مشمول مالیات خواهد شد، توضیح داد: اگر به آن فیلم دقت کنید من در آنجا اظهار نظری نداشتم، برخی‌ها گفته‌اند دروغ و خلاف گفته شده است در حالی که متنی که همان لحظه تصویب شد همان را از روی مانیتور مجبس خوانده و آن را به مردم گزارش دادم؛ مردم آن متن را دیده و به آن اعتراض کردند نه به عرایض بنده، همان متنی که روی مانیتور مجلس نشان داده شد همان را از رو خوانده و گفتم متاسفم که چنین چیزی در مجلس تصویب می‌شود.
وی اضافه کرد: خلاصه آن متن این بود که از سال 1403 به بعد مقدار واریزی به حساب هر شخص در یک سال گذشته یعنی از اردیبهشت 1403 اگر بیشتر باشد به آن مالیات تعلق خواهد یافت و این یعنی سرک کشیدن به حساب مردم و مالیات برای تراکنش‌های بانکی نه تنها از طریق دستگاه‌های pos بلکه از طریق کارت به کارت، چک و هر نوع تراکنشی که اتفاق بیفتد مالیات خواهد داشت، این مالیات نیز در لابلای تورم اتفاق می‌افتد از طرفی هر چیزی که با تورم در کشور همراه شد مردم باید مالیات ناکار آمدی مسئولان را پرداخت کنند؛ هم مالیات و هم تورم از جیب مردم پرداخت شود که این واقعاً تأسف آور بوده و به آن واکنش نشان دادم، این تفکر من را در مجلس اذیت می‌کند.


 
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت نمایندگان فعلی مجلس گفت: در جلسه ای گفتم که اعضای مجلس فعلی طراز بالایی دارند و اگر به اعضا خط دهی مناسبی داده می شد خروجی بهتر از این را شاهد می شدیم. 
فرهنگی سپس به اهمیت انتخابات و قانون گذاری پرداخت و گفت: جرم انگاری و توهین به مذاهب ادیان و اقوام یکی از موضوعات و قوانینی است که توسط نمایندگان مجلس وضع شد، در موضوع روزنامه ایران زمانی که آن فرد به ترک زبان‌ها توهین (کاریکاتور) و مردم مناطق ترک نشین را خشمگین  کرد آن فرد را دستگیر کرده و دو هفته بعد آزاد کردند! پس از آن در مجلس اعتراض کردیم، گفتند قانونی نداریم که او را دستگیر و زندانی کنیم قانون خاصی را نوشته و نهایتاً پس از طی مراحلی به قانون تبدیل شد.
وی افزود: مشکلات زیادی در طی نمایندگی مجلس داشتم مخصوصاً در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی که متاسفانه وزارتخانه‌ها در این حوزه جزیره‌ای عمل کرده و در مجلس یارگیری می‌کنند. 
وی در ادامه به انتخاب استاندار و نقش نمایندگان مجلس در انتصابات وی پرداخت و توضیح داد: در مقطعی من مسئول مجمع نمایندگان استان شدم که در آن زمان بحث انتخاب آقای استاندار (مرحوم خرم) بود و در این رابطه جلسه‌ای گذاشتیم که آیا مجمع نظر بدهد یا خیر؟ اکثریت قاطع نمایندگان از ۱۶ نفر ۱۲ نفر نظرشان این بود که نظر بدهند و چهار نفر که یکی از آن‌ها بنده بودم نظر مخالف دادیم، من از جمع نمایندگان خواستم که اجازه دهند از وزیر کشور در دو مورد نظرخواهی کنم اول این که آیا در رابطه با انتخاب استاندار نظر بدهیم یا خیر و دوم این‌که آیا حساسیت خاصی نسبت به گرایش‌ها از نظر شغلی یا کاری وجود دارد.
وی ادامه داد: پس از آن آقای وزیر را در مجلس دیدم و در رابطه با سوال اول جواب دادند به صورت کتبی نامه‌ای را نوشته ایم که به خدمتتان خواهد رسید و جواب این نامه این بود که نظر بدهید؛ در مورد سوال دوم هم گفتند خیر حساسیت خاصی نداریم بعد از اینکه جواب‌ها را از ایشان گرفتم فورا جلسه‌ای در مجمع گذاشتم در این جلسه ساز و کاری را ترتیب داده و در جلسه مطرح کردیم که هر کس پیشنهاد خود را ارائه کند، ۲۲ مورد پیشنهاد شد که آن اسم‌ها را در یک جدول وارد کرده و بین صفر تا ۱۰ از اعضا خواستیم تا به آن اسم‌ها وزن داده و نظر خود را اعلام کنند، سپس از جمع‌بندی نظرات به ۵ نفر اول نامه‌ای زده و به آن‌ها گفتیم که طی یک نظرسنجی بین اعضای مجمع ۵ نفر اول شما هستید، مرحوم سردار خرم نفر دوم آن لیست بود، بین نفرات اول و دوم صحبت‌هایی شد که نهایتاً نفر دوم انتخاب و از آقای خرم استقبال کردیم، ایشان در طول مدت خدمتشان تلاش کرده و زحمات زیادی کشیدند. 


 
وی اضافه کرد: در آن زمان در سفر ریاست جمهوری اعلام کردم که بیش از ۱۰۰ مورد تعهدات جذب کردیم که نتیجه تلاش آقای استاندار و همکارانشان بود. 
فرهنگی به دخالت در انتصابات اشاره کرد و گفت: مخالف دخالت هستیم اما در مورد نظر مشورتی نه، به مسئولان استان نظر مشورتی داده‌ام و واقعاً آن نفرات در استان موفق عمل کردند. 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و در مجلس شورای اسلامی به عملکرد سریع‌السیر دولت در انتخاب استاندار جدید اشاره کرد و گفت: تا جایی که می‌دانم هیچ کدام از نمایندگان در جریان انتخاب و معرفی آقای مالک رحمتی به عنوان استاندار نظر مشورتی و صحبتی نکرده اند و فعلا زود است در مورد استاندار جدید قضاوت کنیم نیاز به زمان دارد و دو عامل در کنار هم جوابگو است؛ اولین عامل توانمندی و توانایی و دومین عامل انرژی و نشاط و پاکار بودن است که اولین عامل بیشتر به خود فرد بستگی دارد، آقای رحمتی را از اوایل نمایندگی می‌شناسم. 
فرهنگی در پاسخ به مسئله استقلال مس سونگون نیز گفت: نمایندگان فعلی در راستای بحث استقلال مس سونگون سکوت نکرده و پیگیر هستند، نمایندگان فعلی بودند که این مسئله را اعلام کردند متاسفانه دولت در این مسئله تعلل داشته و موانعی را مطرح می‌کند که از نظر ما قابل قبول نیست، سوالی در این راستا به امضای ۱۲ نفر از نمایندگان استان طراحی و به هیئت رئیسه داده‌ایم؛ سوال همچنان مطرح است و قرار است دولت پیگیری کند.


وی در رابطه با حضور یکی از بستگان نزدیکشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی که قبلا عضو شورای شهر تبریز بودند، گفت: در رابطه با تایید یا رد با هیچ کسی نظر یا سوال هم نمی کنم. 
فرهنگی گفت: از جمله افرادی هستم که اگر متوجه شوم حضورم در جایی مفید نیست نمی‌مانم و واگذار کردن برایم آسان است، تاکنون احساس کم تاثیر بودن و مفید نبودن در مجلس را نداشته‌ام. 
وی با بیان این که احساس می‌کنم مردم به دلیل برخی ناراحتی‌هایی که دارند بخشی از آن ها می‌خواهند در انتخابات شرکت نکند، گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره می‌کنم که فرمودند هیچ راهی جز این نداریم، انتخابات تنها راه اصلاحات است.
انتهای پیام/
عملکرد ضعیف مجلس در حوزه معیشت و اقتصاد / مردم باید مالیات ناکارآمدی مسئولان را پرداخت کنند + فیلم محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار