مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در تحریریه نصر خبر داد:

رشد چشمگیر بیمه اجتماعی بانوان روستایی در آذربایجان شرقی

1402/11/18 - 11:33 - کد خبر: 108289 نسخه چاپی

نصر: مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی گفت: بعد از دولت سیزدهم 18 هزار و 70  نفر از بانوان در صندوق ثبت نام کردند و ۳۲ هزار نفر آن در دولت قبل و ۱۸ هزار نفر هم در دولت آقای رئیسی که رشد ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش نصر، " محمد نظری" با حضور در تحریریه نصر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
وی در ابتدا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد صندوق بیمه اجتماعی استان در طی یک سال گذشته به مسئله تسهیلات کم بهره به مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: در راستای ارج نهادن به مشتریان، تسهیلات کم بهره برای مستمری بگیران توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران ابلاغ شده که سهم استان ما 5 هزار نفر است.
وی ادامه داد: مبالغ تسهیلات فوق بر حسب دریافتی‌ها 5 ، 10 و 15 میلیون است که به صورت سه ساله و با ضمانت صندوق اعطا می شود.
وی در ادامه در رابطه با موضوع بیمه تکمیلی که به عنوان یکی از دغدغه های بیمه شدگان به حساب می آید، توضیح داد: به صورت پایلوت و برای اولین بار سال گذشته بیمه تکمیلی را اجرا کردیم؛ استان های آذربایجان شرقی، همدان و اصفهان آغاز گر این حرکت بودند و خوشبختانه با استقبال مشتریان روبرو شده و در این راستا با شرکت آتیه سازان حافظ قرارداد بستیم.


 
نظری به تفاوت بیمه تکمیلی در بیمه تامین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت و گفت: در قراردادهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر؛ دارو، ویزیت، آزمایشات و... مشمول بوده ولی در قراردادهای تامین اجتماعی دارو و بسیاری از موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده نمی‌شود، اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  می توانند جهت بهره مندی از بیمه تکمیلی، به مبلغ ۵۵ میلیون تومان استفاده کنند.
وی با بیان این که 30 هزار و 900 نفر آمار مستمری بگیران استان است، گفت: کارگزاران صندوق در قالب افراد حقیقی یا تعاونی‌های دهیاران و روستاییان است، جمعاً ۹۳ کارگزار فعال داریم، اصلاحات ساختاری را در دهه فجر امسال استارت زده و جلسات مستمر را برگزار کردیم و اخطارهای لازم را داده و با برخی از آن‌ها برخورد می‌کنیم و احتمالا چندین مورد در روزهای آینده حذف شود.
وی ضمن دعوت از آحاد مردم استان جهت شرکت پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به اهمیت حضور در انتخابات پرداخت و افزود: در رابطه با اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و لزوم شرکت در آن به صورت خلاصه باید به اطلاع بیمه شدگان برسانیم این‌که شما بیمه شده اید محصول رای نمایندگان مجلس است که در سال ۱۳۸۳ در قالب نظام رفاه و تامین اجتماعی رای داده‌اند، یکی از بندهای مصوب این بود که دولت وقت موظف است ظرف دو سال صندوق مختص بیمه روستایی و عشایری را ایجاد کند؛ کلمه "کشاورزان" که به تازگی به نام صندوق اضافه شده و مصوبه مجلس دارد باعث شده تا افراد زیادی جذب صندوق شده و در این راستا فردی که در شهرهای بزرگ ساکن باشد اما درآمد و معیشت او از محل مشاغل ۲۳۰ گانه کشاورزی باشد، این افراد می‌توانند عضو صندوق شوند.


 
نظری اضافه کرد: قراملک در منطقه ۶ شهرداری تبریز قرار دارد اما در آن منطقه اتحادیه گندمکاران، اتحادیه باغات و سیفی‌جات وجود دارد.
وی ادامه داد: افراد می توانند در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به صورت اختیاری در این بیمه عضو شوند، رانندگان بین شهری روستایی یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز می‌توانند عضو بیمه روستاییان شوند، تاکنون ۲۲ هزار نفر راننده بیمه شده در استان داریم.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی گفت: در بحث نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای که مصوبه مجلس دارد و در قانون بهره‌وری بخش کشاورزی بندی وجود دارد که توسط همان بند نظام مهندسی‌کشاورزی و سازمان نظام پزشکی می‌توانند افراد را معرفی و کارکنان شرکت‌های وابسته به قانون که محل استقرار آن ها روستا یا شهر زیر ۲۰ هزار نفر باشد می توانند عضو صندوق بیمه روستاییان شوند.
نظری گفت: در لایحه هفتم مجلس شورای اسلامی مجدداً به بازنشستگی پیش از موعد رای داده شده است که زمان آن لایحه تمام شده بود، اگر ابلاغ نهایی صورت گرفته و تامین اعتبار شود همچون سابق این روند را ادامه خواهیم داد.
وی در پایان به آمار اعضا پرداخت و گفت: تاکنون 28 هزار و 200 نفر عضو صندوق استان آذربایجان شرقی شده اند که این آمار ۵.۸ درصد از فجر گذشته تا امسال با رشد ۵.۸ مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: در مورد مستمری بگیران از فجر سال گذشته تاکنون 2 هزار و 763 نفر افزایش داشته‌ایم که رشد ۹.۸ درصدی دارد.
نظری سپس به رشد چشمگیر بانوان پرداخت و گفت: در مورد زنان قبل از دولت آقای رئیسی تبلیغات زیادی نداشتیم، ۱۷ درصد بیمه شدگان کشور ۵۰ هزار و ۸۰۰ نفر بود که اکنون 6 هزار  و 789 نفر طی یک سال اخیر از دهه فجرگذشته تاکنون اضافه شده است.
 وی خاطرنشان کرد: بعد از دولت سیزدهم 18 هزار و 70  نفر از بانوان در صندوق ثبت نام کردند و ۳۲ هزار نفر آن در دولت قبل و ۱۸ هزار نفر هم در دولت آقای رئیسی که رشد ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/
رشد چشمگیر بیمه اجتماعی بانوان روستایی در آذربایجان شرقی محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار