آموزش رکن اساسی باشگاه های کوهنوردی آذربایجان شرقی

1402/11/18 - 09:06 - کد خبر: 108282 نسخه چاپی

نصر: آموزش بعنوان رکن اساسی فعالیت های کوه نوردی همواره مورد توجه باشگاه ها و علاقمندان به این رشته ورزشی بوده است.

به گزارش نصر،  باشگاه های کوه نوردی استان با اختصاص روزی بعنوان روز آموزش عمومی و با دعوت از اعضای باشگاه و دیگر علاقمندان به این رشته ورزشی نسبت به ارتقاء سطح علمی این جامعه ورزشی اهتمام ویژه ایی دارند.
بنابر این گزارش در هفته گذشته باشگاه کوه نوردی پامیر در پنجمین چهارشنبه آموزشی خود تثبیت و انتقال مصدوم در حوادث کوه نوردی را پشت سر گذاشت و در هفته بعد کارگاه آموزشی فاکتور سقوط و ضریب ضربه را برگزار می کند.
باشگاه کوه نوردی ایلقار نیز یکشنبه 15 بهمن دوره آموزشی عمومی خود با عنوان خطرات زمستانی کوهستان را توسط ” احد پرتوی ” پیشکسوت کوه نوردی استان برگزار کرد . همچنین این باشگاه 22 بهمن ساعت 18:30 کارگاه آموزشی تثبیت مصدوم و حمل مجروح را توسط مهدی خدایی دبیر هیئت کوه نوردی استان برگزار می کند.

برگزاری دوره بازآموزی مدرسین آبشاریخی
دوره بازآموزی مدرسین آبشاریخی در تاریخ ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه 1402 در منطقه ابنیک برگزار شد.
این دوره در بخش تئوری سرفصل های روش تدریس، مدیریت آموزش و روان شناسی ورزشی توسط «امیرحسین خسروی» تدریس شد و در بخش دوم طرح درس آموزش آبشاریخی، جهت ویرایش و بروزرسانی بازخوانی و مورد مطالعه قرار گرفت.
همچنین میر علی آقاسیدی، رئیس هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی به همراه کامران اندامی و حامد کرامت بعنوان مدرسین دور در منطقه ابنیک حضور داشتند . در این دوره بازآموزی سرفصل های آموزشی  جهت یکسان سازی و هماهنگی بین مربیان مرور و در نهایت پس از آزمون کتبی دوره خاتمه یافت.
گفتنی است محمد فراهانی بعنوان سرپرست و پرستو ابریشمی بعنوان ناظر دوره و باشگاه کوه نوردی و اسکی دماوند هم میزبان بخش تئوری انتخاب شده بودند.

سرما زدگی در کوهستان در سومین دوشنبه آموزشی عینالی
سومین دوشنبه آموزشی همگانی عینالی در قرارگاه عظیم قیچی ساز برگزار شد .
در این کارگاه آموزشی رقیه وظیفه شناس دبیر کمیته پزشکی کوهستان هیئت کوه نوردی استان بعنوان مدرس دوره حضور داشت و مباحث مربوط به سرما زدگی در کوهستان از قبیل انواع سرمازدگی ، شناخت وضعیت و نیز اقدامات موثر در وضعیت های مختلف سرما زدگی را ارائه کرد .
انتهای پیام/
آموزش رکن اساسی باشگاه های کوهنوردی آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار