رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی خبر داد:

تشدید برخورد با خاطیان دستکاری پلاک 

1402/11/18 - 00:00 - کد خبر: 108272 نسخه چاپی

 نصر: رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی از طرح تشدید برخورد با خودرو های پلاک مخدوش، پوشیده یا دستکاری شده خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ فریدون قنبر زاده، در تشریح خبر فوق گفت: پلیس راهور استان از اول بهمن ماه طرح تشدید برخورد با خودرو های فاقدپلاک، پلاک مخدوش و پلاک پوشیده را در سطح استان در دستور کار قرار داده و بدون اغماض با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد. 
این مقام انتظامی افزود: از ابتدای سال تاکنون با 40 هزار 197 فقره پلاک مخدوش برخورد قانونی صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 100درصد افزایش را نشان می دهد بیشترین برخورد در شهرستان تبریز با 25 هزار و 637 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 150 درصد افزایش را نشان می دهد. 
وی یادآور شد: دستکاری در پلاک، جابجایی آن و تردد بدون پلاک و همچنین دستکاری در ارقام پلاک جرم محسوب می‌شود و برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه، راننده را به مراجع قضائی معرفی خواهد نمود که قانونگذار ۶ ماه تا یکسال حبس برای مرتکبین این جرم در نظر گرفته است. 
سرهنگ قنبرزاده تصریح کرد: 69 نفر از افرادی که پلاک خود را مخدوش کرده بودند جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردیم، این افراد علاوه بر طی مراحل قانونی خلافی خودرو هایی که شبیه پلاک دستکاری شده هستند را نیز باید پرداخت  می نماید.
انتهای پیام/
تشدید برخورد با خاطیان دستکاری پلاک  حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار