معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

۹۶ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است

1402/11/17 - 21:08 - کد خبر: 108268 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشارکت بالای بخش خصوصی در اقتصاد استان، گفت: ۹۶ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است که نشانگر حرکت صحیح اقنصاد بر مدار مردم مداری و هوش و ذکاوت بخش خصوصی استان است.

به گزارش نصر، محمد کلامی امروز، ۱۷ بهمن ماه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ مردمی سازی اقتصاد و حرکت در گام دوم انقلاب یک استان پیشتاز و ممتاز است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: سهم عمده اقتصاد استان معطوف به بنگاه‌های کوچک و متوسط است که از نوسانات اقتصادی و سیاست‌های ارزی و تغییر قوانین آسیب پذیری بالایی داشته و نیازمند توجه جدی دولتمردان و تیم اقتصادی دولت است.
وی خاطرنشان کرد: استان در دولت سیزدهم رتبه اول صدور مجوزهای توسعه‌ای، مجوزهای ایجادی، واحدهای بالای ۶۰ درصد در حال احداث و توسعه گلخانه‌های کشاورزی و رتبه دوم سرمایه گذاری خارجی را دارد.
کلامی گفت: در ۹ ماهه اول سالجاری بالغ بر ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان داشتیم و در دهه فجر امسال نیز ۲۵ همت سرمایه گذاری که عموما معطوف به بخش خصوصی است، در استان افتتاح شد.
وی خاطرنشان کرد: استانی که پایه آن بخش خصوصی است و در سفر ریاست جمهوری نیز ۲۳۰ همت پروژه عقد قرارداد داشت، نیاز بالایی به نقدینگی و وام‌های بانکی دارد که در این راستا از وزارت امور اقتصادی استدعا داریم از منبع دراختیار خود مبالغی به استان ما تخصیص دهند زیرا حتی با ارقام پایین نقدینگی نیز بخش عمده‌ای از پروژه‌ها اتمام می‌شوند.
وی با اشاره به صنعت کیف و کفش چرم در تبریز، گفت: بالای ۸۰ درصد تولید این حوزه کشور به تبریز اختصاص داشته و تخصیص ارز به صنایع وابسته این بخش می‌تواند کمک کند تا در عید پیش رو سهم بالایی از تولید کیف و کفش چرم را حفظ و به بازار عرضه کنیم.
انتهای پیام/
۹۶ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار