مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:

زنجان تنها استانی است که طرح منظومه روستایی را اجرا می‌کند

1402/11/17 - 14:14 - کد خبر: 108246 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به اجرای منظومه روستایی در زنجان به عنوان تنها استان در کشور اشاره کرد و گفت: اجرای این منظومه‌ها در روستاهای طارم مصوبه دارد که هدف از اجرای آن علاوه بر توجه بر مسکن اجرای پروژه‌های عمرانی برای کمک به معیشت و اقتصاد روستا است.

به گزارش نصر، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها، عمران روستایی، بازسازی مسکن روستایی و مسکن شهری را سه حوزه کاری این بنیاد اعلام و اظهار کرد: درصد مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۸ درصد است که اگر سهمیه ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفری، تسهیلات ۳۵۰ میلیون‌تومانی تخصیص یابد ۱۰ درصد به آمار واحدهای مقاوم‌سازی روستایی اضافه می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه به غیر از زنجان و ابهر همه شهرهای استان زیر ۱۰۰ هزار نفر هستند، افزود: اجرای مسکن ملی، در این شهرها در مراحل مختلف احداث قرار دارند.
وی به اجرای طرح هادی در ۴۴۸ روستا از ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار اشاره و تصریح کرد: طرح مطالعاتی در ۱۹۸ روستای زیر ۲۰ خانوار انجام شده و در ۶۷ روستا هم در دست انجام است.
خواجه‌ای از بازنگری طرح هادی در ۳۸۴ روستا خبر داد و گفت: بازنگری در طرح‌های هادی هیچگاه متوقف نمی‌شود و با اولویت‌بندی انجام می‌شود که در حال حاضر طرح هادی در ۱۶۸ روستا در حال انجام است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صدور سند برای ۸۳.۷ درصد از واحدهای روستایی اشاره و تصریح کرد: با حل اختلاف با اوقاف صدور سند برای واحدهای باقیمانده هم انجام خواهد شد.
وی درصد صدور سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را در استان زنجان ۳۶ درصد و حدود دو برابر آمار کشوری اعلام کرد.
خواجه‌ای به اجرای منظومه روستایی در زنجان به عنوان تنها استان در کشور اشاره کرد و افزود: اجرای این منظومه‌ها در روستاهای طارم مصوبه دارد که هدف از اجرای آن علاوه بر توجه بر مسکن اجرای پروژه‌های عمرانی برای کمک به معیشت و اقتصاد روستا است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۵۰ درصد منظومه‌های روستایی در شهرستان طارم عملیاتی و بقیه هم در دست اجرا است، گفت: اجرای این طرح در شهرستان خدابنده هم آغاز شده است.
انتهای پیام/
زنجان تنها استانی است که طرح منظومه روستایی را اجرا می‌کند خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار