سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان؛

۶۲ طرح ارتباطی روستایی در آذربایجان‌شرقی آماده بهره برداری شد

1402/11/17 - 09:25 - کد خبر: 108209 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی اعلام کرد: به مناسبت دهه فجر ۶۲ طرح ارتباطی و اینترنت روستایی در استان با هزینه یکهزار و ۲۸۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده که به تدریج در این ایام در حال افتتاح است.

به گزارش نصر، قاسم جلیلی نژاد روز سه شنبه در گفت و گویی، افزود: تعداد ۸۷ عنوان طرح زیرساختی و توسعه ای نیز با سرمایه گذاری حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال آماده افتتاح است و تا پایان دهه فجر بهره برداری می شود.
وی خرید تجهیزات و توسعه زیرساخت های ارتباطی اعم از توسعه سامانه های انتقال و خدمات مربوط به فیبرنوری را از دیگر طرح های آماده بهره برداری در آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: برای اجرای آنها بیش از یکهزار و ۳۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
جلیلی نژاد ۹ سایت جدید اپراتور ایرانسل، ۱۳ سایت نسل جدید ۴G و ۵G سه سایت اپراتور رایتل را جزو طرح هایی اعلام کرد که در شهرها و بخش های مختلف آذربایجان شرقی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی آماده شده است.
وی توسعه اینترنت روستایی و تامین زیرساخت های ارتباطی را یکی از اولویت های اصلی و مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان و اظهار کرد: دولت سیزدهم در این زمینه برنامه های بسیار متنوع و مهمی را در دستور کار دارد که در دو سال گذشته در اثر اقدامات انجام شده اینترنت روستایی از حدود ۷۰ درصد پوشش، اکنون در آذربایجان شرقی به عدد ۹۲ درصد رسیده است.

ضریب پوشش اینترنت روستایی در آذربایجان شرقی تا پایان سال جاری به ۹۵ درصد می رسد
جلیلی نژاد ادامه داد: تلاش می شود با اجرای طرح های هدف گذاری تا پایان سالجاری سه درصد به میزان پوشش اینترنت در روستاهای آذربایجان شرقی اضافه شده و ضریب پوشش به ۹۵ درصد برسد که در این راستا نیازمند همکاری و مساعدت سایر نهادها و ارگان ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی پوشش تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، اضافه کرد: بر همین مبنا تا نیمه اول سال آینده پنج درصد باقی مانده نیز به پایان می رسد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: در دولت سیزدهم، ۱۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی زیر پوشش اینترنت ثابت قرار گرفته است .
از مجموع ۲ هزار و ۷۲۰ روستای آذربایجان شرقی، ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای اینترنت هستند.
انتهای پیام/
۶۲ طرح ارتباطی روستایی در آذربایجان‌شرقی آماده بهره برداری شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار