مدیر درمان تامین اجتماعی استان خبر داد:

رضایت ۸۷ درصد بستری شدگان در مراکز درمانی تامین اجتماعی آذربایجان شرقی

1402/11/16 - 15:36 - کد خبر: 108179 نسخه چاپی

نصر: مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از رضایت بالای افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی این مدیریت خبرداد و گفت: مراجعه کنندگان بستری شده ۸۷ درصد و سرپایی ۸۳ درصد از خدمات ارایه شده رضایت دارند.

به گزارش نصر، سیدحسن سیدی روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه تعداد مراجعه کنندگان سرپایی مراکز درمانی استان در ۹ ماه گذشته ۲ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۳۱۶ نفر بود، اظهار کرد: در این مدت تعداد مراجعه کنندگان سرپایی به پزشک عمومی یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۳۹ نفر، تعداد مراجعه کنندگان به پزشک متخصص ۴۸۲ هزار و ۳۷۳ نفر و تعداد مراجعه کنندگان به دندانپزشک ۱۱۱ هزار و ۲۰۴ نفر بود و متوسط مراجعه روزانه به مراکز درمانی در استان هشت هزار نفر است.
وی تعداد تخت فعال در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان را ۴۰۲ تخت اعلام کرد و گفت: در ۹ ماهه گذشته، ۲۵ هزار و ۱۶ نفر در مراکز درمانی وابسته بستری شدند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۳۸ نفر جراحی و ۲ هزار و ۸۳۲ نفر آنژیوگرافی شدند.
سیدی ادامه داد: مدیریت درمان استان با دارا بودن ۲ بیمارستان و ۱۶ درمانگاه در شهرستان ها در زمینه خرید خدمات تشخیصی و درمانی به هم استانی ها و بیماران مراجعه کننده از سایر استان ارایه خدمات می کند و طبق نظرسنجی ها، بیشتر مراجعه کنندگان از خدمات ارایه شده رضایت کامل داشته اند.
وی به توسعه امکانات تشخیصی و درمانی در مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: ۶۶۰ میلیارد ریال برای این منظور در استان هزینه کرده ایم که شامل خرید دستگاه CRM دیجیتال بیمارستان عالی نسب با ۳۲ میلیارد ریال، دستگاه سی تی اسکن بیمارستان ۲۹ بهمن و عالی نسب با ۱۵۰ میلیارد ریال، دستگاه آرتروسکوپی بیمارستان عالی نسب با ۴۰ میلیارد ریال، دستگاه رادیولوژی بیمارستان عالی نسب و ۲۹ بهمن با ۴۰ میلیارد ریال، اتوآنالیزور بیمارستان های تابعه هر کدام با ۱۳ میلیارد ریال و الایزا اتومات ( برای انجام تست های هورمون، آنتی ژن و آنتی بادی) بیمارستان ۲۹ بهمن با ۲۳ میلیارد ریال است.
سیدی به هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریالی این مدیریت در زمینه توسعه کمی ارایه خدمات اشاره کرد و گفت: طراحی نقشه ساخت بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی در محل فعلی بیمارستان ۲۹ بهمن در ۴۸ هزار متر مربع و ۱۱ طبقه، طراحی نقشه های ساختمان جدید درمانگاه بناب، مناقصه درمانگاه هریس، طراحی نقشه درمانگاه بستان آباد، افتتاح درمانگاه کلیبر با ۱۰۰ میلیارد ریال و ۶۰۰ متر مربع زیربنا، طراحی نقشه ساختمان مدیریت درمان و اسناد پزشکی، اخذ مجوز پلی کلینیک بیمارستان عالی نسب و بررسی امکان ساخت بخش رادیوتراپی در این بیمارستان از جمله اقدامات این مدیریت در زمینه توسعه کمی خدمات است.
وی به بودجه ۴۰ هزار میلیارد ریالی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در سالجاری اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ هزار میلیارد ریال از این بودجه هزینه شده است.
سیدی میزان مبلغ پرداختی به بیمارستان ها و مراکز طرف قرارداد در ۹ ماه گذشته را ۱۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بودجه مصوب امسال در این بخش ۲۴ هزار میلیارد ریال است.
وی اعلام کرد: ۱۷۴ درمانگاه ، ۵۰ بیمارستان ، ۸۰۴ پزشک متخصص، ۳۹۲ پزشک عمومی و ۱۱۴ دندانپزشک، ۴۹۰ پاراکلینیک و ۸۲۰ داروخانه طرف قرارداد با تامین اجتماعی در استان هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی میزان هزینه کرد این مدیریت در حوزه بیماران خاص را سه هزار و ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این رقم به ۷۸۱ بیمار خاص در قالب ۳۵ هزار و ۳۹۷ پرونده پرداخت شده است.
سیدی میزان تحقق اجرای نسخه الکترونیک در استان آذربایجان شرقی را ۹۹.۹ درصد در نسخه نویسی و ۹۸.۳ درصد در نسخه پیچی اعلام کرد.
انتهای پیام/
رضایت ۸۷ درصد بستری شدگان در مراکز درمانی تامین اجتماعی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار