توسط معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

جزییات افزایش یارانه ۶۱ میلیون نفر اعلام شد

1402/11/16 - 12:36 - کد خبر: 108160 نسخه چاپی

نصر: معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون گفت: در طرح فجرانه یارانه تشویقی استفاده از کالابرگ الکترونیکی به ازای هر عضو خانوار از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت و شرط خرید تا سقف ۲۰۰ هزار تومان نیز برداشته شد.

به گزارش نصر، صبح امروز «علیرضا عسگریان» در نشست خبری اجرای مرحله جدید «طرح کالابرگ الکترونیکی (فجرانه)» گفت: طرح کالابرگ از سال گذشته باید به مرحله اجرا می‌آمد اما به دلیل نبود زیرساخت‌های مربوط به این کار، اجرایی شدن آن به امسال موکول شد. هدف ما این بود که یارانه‌ها دقیقا در سفره مردم جا بگیرد اما به دلیل یارانه نقدی در موارد دیگر مانند پوشاک، مسکن صرف می‌شد.
عسگریان افزود: پس از اجرا شدن این طرح به شکل پایلوت و بررسی‌هایی که به واسطه آن انجام شد، اکنون در تمام کشور اجرایی شده است. میزان استقبال مردم از این طرح به ۱۶ درصد رسیده است و ۶۱ میلیون نفر در این طرح جای گرفته‌اند که در دهک‌های یک تا هفت قرار دارند.
وی افزود: اکنون حدود ۴۰۰ هزار فروشگاه شهر و روستایی در دسترس مردم است تا بتوانند از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید خود را انجام بدهند. در گذشته مردم می‌بایست ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ کالابرگ خود را از سبد ۱۱ قلم کالایی که درنظر گرفته شده بود خرید می‌کردند تا اعتبار مضاعف ۱۱۰ هزار تومانی در حساب آن‌ها شارژ شود. اما در طرح فجرانه مبلغ این اعتبار تشویقی به ۲۲۰ هزار تومان رسیده و شرط خرید تا سقف ۲۰۰ هزار تومان برداشته شده است.
عسگریان تصریح کرد: همزمان با واریز یارانه‌ها میزان یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی برای هر عضو خانواده را در حساب مردم شارژ می‌کنیم. این یارانه دیگر شرط خرید سقف ۲۰۰ هزار تومان خرید را ندارد. کافیست فرد از هرکدام از این فروشگاه‌ها خریدی انجام دهد تا در پایان ماه یارانه تشویقی خود را در پایان ماه در حساب خود دریافت کند.
وی خاطرنشان ساخت: ۱۱ قلمی که در این سبد وجود دارد مربوط به سفره مردم است و شامل ماست، پنیر، شیر، روغن، ‌برنج، ماکارونی، حبوبات، گوشت و مرغ می‌شود. در گذشته گوشت منجمد برای این سبد وجود داشت که اکنون گوشت گرم نیز موجود است.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون افزود: یکی از مزیت‌های استفاده از کالابرگ الکترونیکی این است که مردم می‌توانند یارانه مضاعف را دریافت کرده و میزان اعتبار سبد غذایی خانوار را افزایش دهند. مزیت دیگر این است که اگر مردم از این طریق خرید کنند ما نواقص خود را به خوبی شناسایی می‌کنیم و نقاط تاریک برای ما روشن می‌شود و سامانه تکامل پیدا می‌کند.
وی تاکید کرد: افراد همچنان می‌توانند یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی خود را به صورت نقدی دریافت کنند اما با خرید از فروشگاه‌های اعلام شده با کالابرگ الکترونیکی می‌توانند یارانه مضاعف را دریافت کنند.
عسگریان افزود: این اعتبار مضاعف که به طرح فجرانه شناخته می‌شود همراه با یارانه به مدت سه ماه (تا اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز می‌شود. ۳۵۰ همت در ماه برای این طرح و یارانه منابع درنظر گرفته شده است. اگر خرید در ماه انجام شود یارانه مضاعف آن ماه حذف می‌شود اما در ماه دیگر دوباره حساب فرد شارژ می‌شود.
معاون وزیر تعاون رفاه کرد: اگر فردی به شکلی خرید کند که شامل ۱۳۰ هزار تومان یارانه مضاعف شود،‌ مابقی آن تا ۲۲۰ هزار تومان نیز حذف می‌شود. استفاده از این یارانه به صورت کاملا ساده و در دسترس برای همه وجود دارد و ما از مردم می‌خواهیم حتما از این امکان استفاده کرده و تمام مبلغ یارانه مضاعف را در ماه برای خود و خانواده خود هزینه کنند.
به گزارش ایرنا،‌ بر اساس طرح کالابرگ الکترونیک، اعتبار یارانه برای همه یارانه‌بگیران در دهک‌های اول تا هفتم که ۶۱ میلیون نفر از جامعه را شامل می‌شوند و آن‌ها می توانند با مراجعه به بیش از ۴۰۰ هزار فروشگاه خرید کالاها را انجام دهند. مشمولان با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» می توانند فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت را شناسایی کرده و برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به این مراکز خرید مراجعه و برای استعلام از مانده حساب کد دستوری # ۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره گیری کنند.
انتهای پیام/
جزییات افزایش یارانه ۶۱ میلیون نفر اعلام شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار