خبر/

تاکید وزیر خارجه عراق بر ضرورت آتش بس در غزه و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه

1402/11/15 - 21:25 - کد خبر: 108123 نسخه چاپی

نصر: وزیر امور خارجه عراق بر ضرورت پایان دادن به درگیری ها در منطقه، کنار گذاشتن گزینه های نظامی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها و نیز برقراری آتش بس در غزه تاکید کرد.

به گزارش نصر، «فواد حسین» در دیدار با سفرا و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کانادا، برزیل و استرالیا در بغداد خطاب به اشغالگران تاکید کرد که دولت عراق مسوول محافظت از هیات های دیپلماتیک و مستشاران خارجی در این کشور است و آسیب رساندن به این افراد نیز دشمنی با حاکمیت عراق و خارج از چارچوب سیاست کاری دولت است.
وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در این نشست حملات اخیر امریکا به عراق، هدف قرار دادن نیروهای امنیتی کشور و پایگاه های غیر نظامیان در دو منطقه عکاشات و القائم که منجر به ورود خسارت های جانی و مالی فراوانی شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
فؤاد حسین در این نشست خطاب به آمریکا بار دیگر بر این موضع دولت عراق تاکید کرد که خاک این کشور نمی تواند میدانی برای تسویه حساب، ارسال پیام و قدرت نمایی دیگر کشورها باشد.
در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که «توماس سایلر» رییس هیات اتحادیه اروپا در بغداد در این نشست با تسلیت به دولت و مردم عراق، از آمادگی اتحادیه اروپا برای حمایت از ثبات عراق و اقدام برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه خبر داد.
براساس بیانیه وزارت خارجه عراق شماری از سفیران هیئت های دیپلماتیک اروپایی در عراق نیز حمایت خود را از دولت عراق اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، روز شنبه الحشد الشعبی عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بر اثر تجاوز بامداد شنبه آمریکا به نیروهای مقاومت در غرب عراق، ۱۶ نفر شهید و ۳۶ تن زخمی شدند.
این گروه مقاومت عراقی تاکید کرد آمادگی ما را برای هر گونه دستور صادره از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح برای حفظ حاکمیت، وحدت ارضی و امنیت ملت عراق اعلام می کنیم.
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد شنبه از انجام حملات به مواضعی در خاک سوریه و عراق خبر داد.
آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی‌جویانه نسبت به کشته شدن سه نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته‌است.
انتهای پیام/
تاکید وزیر خارجه عراق بر ضرورت آتش بس در غزه و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار