سرپرست فرماندار بستان آباد مطرح کرد:

احیای تالاب قوری گل، در گرو هم افزایی بین سازمانی/ لزوم ایجاد خط انتقال آب به این تالاب بین المللی

1402/11/15 - 18:54 - کد خبر: 108110 نسخه چاپی

نصر: سرپرست فرماندار بستان آباد در نشست صمیمی با اصحاب رسانه ضمن بازدید از تالاب قوری گل با بیان اینکه این تالاب یکی از تالاب های بین المللی است و برای احیای آن تلاش می کنیم، گفت: دغدغه ما پیگیری  و پیشگیری از مشکلاتی است که این تالاب را تهدید می کند با این هدف که  راهکار ها به عمل تبدیل شود.

به گزارش نصر، علیرضا توری با اشاره به بازدید های پیاپی و گاها شبانه از مسیر انتقال آب و لایروبی‌های انجام شده، افزود: حجم زیادی آب نسبت به سال گذشته به تالاب منتقل شده است که علیرغم کاهش بارندگی قابل قبول است.
وی با تاکید بر اینکه کم آبی تالاب قوری گل، مقطعی حل شده است، ادامه داد: تنها راه احیا قطعی اب تالاب، تامین آن از طریق لوله انتقال است و لوله گذاری سبب پر اب شدن تالاب می شود.
توری با اشاره به اینکه حق آبه تالاب قوری گل گاها دوار مشکل می شود و سطح آب های زیر زمینی منطقه تیز به دلیل حفاری های غیر مجاز کاهش یافته است، اضافه کرد: مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد برای ۶ کیلومتر اولیه لوله انتقال آب نیاز است که تقبل نیمی از ان بر عهده اب منطقه ای استان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری خواهد بود.
سرپرست فرماندار بستان آباد در ادامه با بیان اینکه برای تکمیل لوله انتقال آب به تالاب قوری گل نیز ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است، افزود:برای احیای تالاب نباید فصل کاری را از دست بدهیم و اردیبهشت ماه شروع شود.

لزوم توجه ویژه جاهد کشاورزی و آب منطقه ای استان به تالاب قوری گل
این گزارش می افزاید، شهنام اشتری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در این نشست با بیا اینکه سال گذشته پدیده‌ی خشکسالی و سرمای بیش از حد در این منطقه انتقال آب به تالاب را غیر ممکن کرد، گفت:  پیشنهاد انتقال آب از طریق لوله به مراجع مربوطه داده شد اما فعلا اقدام عملی صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی استان و آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی باید به این پروژه توجه ویژه نشان دهند، ادامه داد:  لوله کشی برای انتقال اب به تالاب باید در اولویت قرار گیرد اما متاسفانه تخصیص این هزینه جز اولویت سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای استان واقع نشد و ما پیگیر این موضوع هستیم تا در سال‌های آتی عملیات لوله گذاری صورت گیرد.
انتهای پیام/
احیای تالاب قوری گل، در گرو هم افزایی بین سازمانی/ لزوم ایجاد خط انتقال آب به این تالاب بین المللی گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار