سرپرست بنیاد آذربایجان شرقی:

سرآمدان شاهد و ایثارگر ارتباط خود با بنیاد شهید را حفظ کنند

1402/11/15 - 16:10 - کد خبر: 108105 نسخه چاپی

نصر: سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از فرهیختگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان خواست ارتباط خود با بنیاد شهید را حفظ کنند و این بنیاد را خانۀ خود بدانند.

به گزارش نصر، «علی اکبر سلمانی» در مراسم تجلیل از فرهیختگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی که قبل از ظهر امروز، یکشنبه در سالن اجتماعات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، گفت: افتخار بزرگی است که در جمع فرهیختگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان هستیم؛ شخصیت‌های برجسته‌ای که در حوزه‌های مختلفِ قرآنی، علمی، هنری و ورزشی موفق هستند و فلسفۀ برگزاری این گردهمایی، تجلیل از این عزیزان است.
وی با تبریک کسب چهار عنوانِ برتر کشوری در سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در بخش بانوان توسط فعالان قرآنیِ جامعۀ ایثارگری استان گفت: آرزو می کنم شاهد درخشش نمایندگانِ استان در بخش آقایانِ این مسابقات نیز باشیم که هم اکنون در مشهد مقدس در حال برگزاری است.
وی فعالان قرآنیِ شاهد و ایثارگرِ موفقِ را از بهترین و کامل ترین الگوها برای معرفی به جامعه دانست و گفت: شهدا به خوبی قرآن‌ کریم را درک و به آموزه‌های آن عمل کردند؛ آنها بهترین سرمایۀ خود را که جانشان بود، در راه اسلام فدا کرده و سعادتمند شدند. اعضای بزرگوار جامعۀ ایثارگری نیز همانگونه که در حفظ و قرائت قرآن‌کریم موفق هستند، باید در عمل به آموزه‌های دینی و قرآنی مقیّد باشند و آنچه را آموختند در زندگی خود پیاده کنند تا سعادتمند شوند. 
سلمانی ادامه داد: ما هم در بنیاد شهید و امور ایثارگران، بر این باوریم که اگر می خواهیم به وصیت شهدا عمل کنیم، باید به فعالیت های قرآنی توجه داشته و در پیمودن مسیر قرآن راسخ تر باشیم و در همین چارچوب، وظیفۀ خود می دانیم تا شهیدپروری را از مسیر نشر مفاهیم و معارف قرآنی دنبال کنیم.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، در ادامه از نخبگانِ علمیِ شاهد و ایثارگر به عنوان چهره هایی توصیف کرد که همنشینیِ دانش و ایثار، در وجود آنان تبلور پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد، توانمند و بالنده، از سرمایه های اصلی هر جامعه است و نخبگانِ علمیِ شاهد و ایثارگر نیز جزو سرمایه های ایران اسلامی هستند، اضافه کرد: حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر و دستاوردهای علمی آنان در اولویت برنامه های اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
وی با اشاره به افتخارآفرینی های هنرمندان شاهد و ایثارگر استان اظهار کرد: این قشر فرهیخته کارآمدترین، گویاترین و ماندگارترین ابزارِ انتقالِ ارزش های دوران دفاع مقدس و آرمان های والای شهدا و انقلاب اسلامی به آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، یعنی زبان هنر را در اختیار دارند.
سلمانی اضافه کرد: دَه ها هنرمندِ رشته های مختلف در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همکاری می کنند که این، مایۀ افتخار ماست اما می خواهم از فرصت این گردهمایی استفاده کرده و از همۀ هنرمندان درخواست کنم تا از ظرفیت پر محتوا و غنیِ مرکز اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای بهره گیری در خلق آثار خود استفاده کنند و بدانند که درهای این مرکز به روی آنان باز است و از حضورشان استقبال می کنیم. 
سلمانی عنوان کرد: بگوییم بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در راستای توانمندسازی هنرمندان و نوآموزان هنریِ شاهد و ایثارگر، کارگاه ها و دوره های آموزشی در زمینه های مختلف برگزار و حتی از آنان برای شرکت در نمایشگاه ها، گالری ها و جشنواره ها حمایت می کند.
وی ورزشکارانِ ایثارگرِ مدال آور و قهرمان استان را هم ادامه دهندگان راه شهدا توصیف و اظهار کرد: ورزشکاران همانند شهدا خُلق و خویِ ایثار و گذشت دارند و ضمنِ به دست آوردنِ مقام در مسابقه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، برای اعتلای کشور تلاش می‌کنند.
سلمانی خاطرنشان کرد: افتخارآفرینی این عزیزان در عرصه های ورزشی، اسباب مباهات ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است و امیدواریم همچنان با صلابت و اقتدار و به عنوان نمایندگان ایثارگران، پیام آور عزت، افتخار و سربلندی کشورمان در میادین قهرمانی باشند.
در این مراسم با اهدای لوح یادبودی، از 65 فرهیخته و سرآمد شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی در عرصه های قرآنی، علمی، هنری و ورزشی تجلیل شد.
انتهای پیام/
سرآمدان شاهد و ایثارگر ارتباط خود با بنیاد شهید را حفظ کنند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار