رئيس اتحاديه قنادان کلانشهر تبريز:

ریس و نوقای تبریزی ثبت ملی شد

1402/11/15 - 15:38 - کد خبر: 108100 نسخه چاپی

نصر: رئيس اتحاديه قنادان کلانشهر تبريز با اعلام این خبر گفت: امید است نسل جوان و ذی‌نفع در این شغل بیش از پیش در جهت ارتقاء کیفی آن کوشیده و جایگاه والای سوغات و محصولات شیرینی تبریز را محفوظ بدارند. 

به گزارش نصر، "ناصر کریمی" در گفتگو با خبرنگار نصر از ثبت ملی لوکا (نوقا) و ریس تبریز خبر داد و گفت: در جهت حفظ و تداوم میراث فرهنگی آثار ناملموس آذربایجان با همکاری آقای حمزه زاده رئیس میراث فرهنگی استان و آقای نواداد معاون میراث فرهنگی، آقای صفری نائب رئيس اتحادیه قنادان، آقای پیری و آقای فلسفی پس از پیگیری های مکرر این محصولات قدیمی ثبت ملی گردید. 
وی اظهار امیدواری کرد و افزود: امید است نسل جوان و ذی‌نفع در این شغل بیش از پیش در جهت ارتقاء کیفی آن کوشیده و جایگاه والای سوغات و محصولات شیرینی تبریز را محفوظ بدارند. 
کریمی خاطر‌نشان کرد: لازم به‌ذکر است رشته ختایی (باقلوای سنتی ماه رمضان) علاوه بر نوقا و ریس ثبت ملی گردید. 
رئيس اتحاديه قنادان کلانشهر تبريز گفت: پیرو ثبت ملی قرابیه در سال گذشته تلاش هایی در جهت ثبت محصولات قنادی برای حفظ ارزش دستاورد پیشکسوتان و زحمتکشان این حرفه و ماندگاری نام نیکشان و همچنین جهت جلوگیری از افول و فراموشی سنت‌ها و ارزش‌ها و انتقال آن به نسل‌های بعدی در سایه تلاش همکارانمان در اتحادیه انجام شده است.
انتهای پیام/
 ریس و نوقای تبریزی ثبت ملی شد محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار