مدیر کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

بنیاد نخبگان «کار و تولید» ایجاد می‌شود

1402/11/15 - 15:25 - کد خبر: 108096 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد بنیاد نخبگان «کار و تولید» خبر داد و گفت: با راه اندازی این بنیاد که ارتباط مستقیمی با بنیاد ملی نخبگان خواهد داشت کارگران برتر و نخبه زیر حمایت و پوشش قرار می گیرند.

به گزارش نصر، مجتبی جلالیان روز یکشنبه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه های کاری و واحدهای نمونه آذربایجان شرقی در تبریز، افزود: این جشنواره تاکنون ۳۴ دوره برگزار شده است اما نمی دانیم که کارگران نخبه دوره های قبل چه شده اند و کجا هستند، از این رو با تشکیل بنیاد نخبگان کار و تولید و تهیه اطلس این جشنواره، درصدد حمایت و پشتیبانی از آنها هستیم.
وی به اهمیت برگزاری این جشنواره در استان های کشور اشاره کرد و گفت: احصا و شناخت کارگران نخبه و واحدهای نمونه، نخستین دستاورد این جشنواره، حرکت و جنب و جوش و شناسایی گنجینه های کشور و ایجاد انگیزه از دیگر مزایای برگزاری این جشنواره و برگزاری مداوم آن زمینه ای برای مسابقه برای تولید و سازندگی است.
جلالیان از شرکت ۵۰ هزار نفر در جشنواره امتنان امسال خبر داد و گفت: ۳۵۰ تیم داوری در سراسر کشور، موضوع داوری جشنواره را انجام دادند و نفرات، گروه های کاری و واحدهای نمونه از سوی ستادهای استانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

زمینه بازنگری در قانون کار را با حضور در انتخابات فراهم کنیم
وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و اهمیت حضور در آن اشاره کرد و گفت: قانون کار مربوط به ۴۰ سال پیش است و جوابگوی نیازهای فعلی نیست و باید بازنگری شود و راه بازنگری آن از مجلس و انتخاب افراد متخصص از سوی مردم می گذرد.
جلالیان با بیان اینکه خیلی مخالف بازنگری در قانون کار هستند، گفت: مجلس متخصص و دردمند، بهترین گزینه برای اعمال تغییرات لازم در قانون کار است از این رو جامعه کار و تولید باید در این انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشد.
وی ادامه داد: عدالت مزدی و برآورده کردن نیازهای جامعه کار و تولید با قانون فعلی امکان پذیر نیست از این رو باید در آن بازنگری شود و انتخابات و شرکت در آن بهترین فرصت است.
وی اظهار کرد: رای دادن حق ملت است و امامین انقلاب آن را تکلیف کرده اند ما نیز باید با حضور در پای صندوق های رای، دین خود را به انقلاب و شهدا ادا کنیم و ایرانی سربلندتر از همیشه بسازیم.

رشد صنعت و اقتصاد و افزایش تولید نیازمند کارگران متعهد است
استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه اگر به دنبال رشد صنعت، اقتصاد و افزایش تولید هستیم نیازمند کارگرانی دلسوز و متعهد هستیم، گفت: فراهم کردن زیرساخت ها، ماشین آلات و تجهیزات بدون حضور کارگران، به موفقیت نمی انجامد.
مالک رحمتی افزود: موفقیت در تولید، صنعت و اقتصاد نیازمند کارگرانی دلسوز، دغدغه مند و کارآمد است و ماشین آلات و تجهیزات سهمی در رشد دارند اما بخشی از رشد مربوط به نیروی انسانی است و در واقع کارگران عنصر اصلی جهش تولید هستند.
وی ادامه داد: اگر امروز به دنبال جهش تولید هستیم و با افتخار بر روی کالای تولیدی "ساخت ایران" می زنیم این افتخار به برکت انگشتان و دستان هنرمند کارگران است.
رحمتی به مشکلات معیشتی موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: همه این مشکلات با حضور متعهدانه مردم برطرف می شود و هر وقت مردم در صحنه حضور یافته اند پیروز شده ایم.
وی اظهار کرد: در جنگ و تحریم، بارها ثابت شده است که حضور مردم، حلال همه مشکلات است.

مجلس متعهد و متخصص نتیجه حضور حداکثری در انتخابات است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره به پیشرفت های ایران اسلامی در عرصه های مختلف که در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب و تلاش های اقشار مختلف ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: اگر دولت و مجلس همگرا باشند زودتر به اهدافی که ترسیم شده دست می یابیم.
حسین فتحی اضافه کرد: مجلس متعهد و متخصص، نتیجه حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات است، اگر مجلس متخصص باشد بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات کارگری از بین می رود.
وی ادامه داد: فضای کسب و کار در حال تحول است، فناوری های جدید در حال شکل گرفتن است و نگرش ها به نیروی انسانی نیز در حال تغییر است.
فتحی به برگزاری جشنواره امتنان و نحوه انتخاب کارگران نخبه و واحدهای نمونه اشاره کرد و گفت: رعایت عدالت مزدی، رفع تبعیض، مشارکت کارگران در تولید و بهره وری، ارتقا امنیت شغلی و رضایت شغلی در این انتخاب مد نظر بود و از بین ۲۸۷ مورد ثبت شده در این جشنواره، ۱۵۰ مورد واجد شرایط داوری شناخته شد.
وی نیروی انسانی را سرمایه ای مهم در موضوع تولید عنوان کرد و گفت: نیروی کار مشتری داخلی واحدهای تولیدی هستند، اگر رضایت آنها را به دست نیاوریم نمی توانیم در بازار مصرف به مشتری بیرونی دست یابیم.
به گزارش ایرنا، در این جشنواره از سرپرستان گروه های کاری، ۱۲ کارگر نخبه و واحدهای نمونه آذربایجان شرقی با اهدای لوح تقدیر و تندیس، تجلیل و قدردانی شد.
انتهای پیام/
بنیاد نخبگان «کار و تولید» ایجاد می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار