مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد:

پیشرفت ۸۸ درصدی واحد‌های خودمالک نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

1402/11/15 - 13:31 - کد خبر: 108089 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت که بنیاد مسکن متولی ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن است، واحد‌های خودمالک در مجموع پیشرفت ۸۸ درصدی دارند.

به گزارش نصر، حجت اله سروری امروز در جلسه قرارگاه نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی متوسط کل پروژه های در دست اجرا مورد ارزیابی قرار گرفته و مشخص شد که پروژه های خودمالک ۸۸ درصد، پروژه های گروه های ساخت ۳۹ درصد و پروژه های بنیاد ساخت ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح، متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت آذربایجان شرقی، ۱۱ هزار و ۱۱۷ نفر بوده است افزود: زمین مورد نیاز براساس متقاضیان واجد شرایط ۶ هزار و ۶۶۴ واحد و زمین تامین شده که در سامانه ثبت شده، چهار هزار و ۴۸۱ مورد است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی تعداد متقاضی دارای واریز وجه ۴۰ میلیون تومانی فاقد زمین را  ۲۸۴  نفر اعلام کرد و گفت: تعداد افراد معرفی شده به بانک سه هزار و ۴۵۰ نفر، تعداد انعقاد قرارداد تسهیلات بانکی یک هزار و ۳۶۵ نفر و تعداد واحدهایی که در مرحله اتمام فونداسیون قرار دارد یک هزار و ۸۵۴ واحد است.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه از شروع به کار دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن به یکی از مهم‌ترین برنامه های دولت تبدیل شده است، افزود: تلاش همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن و سایر ادارات متولی، تسریع و جبران عقب ماندگی استان در حوزه مسکن است.
موسوی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر در حوزه تامین زمین و رفع نیاز استان در حوزه نهضت ملی مسکن اقدامات موثری انجام شده است، تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان و دستگاه‌های ذی‌ربط درباره فعال کردن پروژه‌ها در اراضی تامین زمین شده تسریع و در خصوص اتمام به موقع پروژه‌ها در استان برنامه ریزی کرده اند.
وی گفت: مهم‌ترین اصل در تکمیل و تحویل پروژه های نهضت ملی مسکن، آورده سهم  متقاضیان است و برای اینکه بتوانیم بخشی از این طرح ها را به زودی به متقاضیان تحویل بدهیم، باید آورده آنها تکمیل شود.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر،  ۹ هزار و ۳۷۵ واحد نهضت ملی مسکن با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شرکت عمران شهرجدید سهند افتتاح و تحول متقاضیان خواهد شد.
جلسه نهضت ملی مسکن آذربایجان شرقی به منظور برای بررسی و رفع مشکلات طرح نهضت ملی مسکن استان با حضور مدیران کل، معاونان و کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه شهرسازی  استان برگزار و در خصوص مسائل و مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن تصمیم گرفته شد.
انتهای پیام/
پیشرفت ۸۸ درصدی واحد‌های خودمالک نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار