یادداشت/

فوتبال تنها دلیل شادی مردم ایران

1402/11/15 - 08:38 - کد خبر: 108046 نسخه چاپی

نصر: در روزهایی که مردم گرفتار اخبار منفی بودند، پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل مدعی فوتبال آسیا لحظاتی موجب شادی و امیدآفرینی بین مردم ایران شد.

شاید فوتبال سر خط اول خبرهای ایرانی بود و لحظاتی پیروزی تیم ملی ایران مقابل ژاپن مدعی در فوتبال آسیا باعث شد تا بسیاری از مردم چه فوتبالی چه غیر فوتبالی اذهان خود را اخبار بد این روزهای دنیا پاک کنند و لحظاتی دوپامین مغزشان افزایش یابد.
در یک نگاه کلی به وضعیت فعلی مردم ایران و اخبارهایی این هفته مخابره شد، شاید بغیر از درگیری های استرس زای خاورمیانه، افزایش قیمت دلار و گرفتاری مردم در برف و بوران، کمتر اخبار خوشی در بین مردم تزریق شد که بتواند ساعاتی مردم را از چنین اخبار ناامید کننده ای دور کند. 
نشاط و شادی واقعی که این روزها حلقه مفقوده زندگی بسیاری از مردم ایران محسوب می شود، تنها با یک پیروزی در فوتبال در بین مردم جاری شد و باعث احساس غرور در بین ایرانیان شد.
برخی کشورها مثل ژاپن که به دلیل پیشرفت گسترده و فرهنگ های خاص برای بسیاری از مردم غرب آسیا الگویی دست نیافتنی محسوب می شوند، تنها در برخی حوزه ها شاید بتوان با پیروزی مقابل آنها احساس غرور ملی را تجربه کرد که نمونه آن در پیروزی های ورزشی مقابل ابر قدرت های جهان برای ایرانیان غرور آفرین بوده است.
با این حال امروزه بسیاری از کشور های خاورمیانه به این مقوله پی برده اند و سرمایه گذاری در ورزش را جزو اهداف اصلی کشور های خود قرار دادند و از ظرفیت های غنی در ورزش برای قراردادن نام خود در ردیف کشور های بزرگ جهان و همچنین جذب نشاط و شادی بیشترین بهره را می برند. 
در ایران هم بنظر می رسد جای خالی این چنین شادی هایی بیشتر از قبل احساس می شود و مردمی که در طول ساعت های روز استرس های طولانی تحمل می کنند، تنها با یک دلخوشی کوچک مثل فوتبال لحظاتی از فضای استرس زا دور می شوند.
چه بسا در این روزهای منتهی به پایان سال که کمتر کسی دغدغه شادی بین مردم را داشته باشد تنها رویداد های ورزشی هیجان انگیز مثل فوتبال بتواند نشاط اجتماعی را در بین مردم ایجاد کند و به تنهایی نبود امکانات برای ایجاد محیط شاداب میان مردم را جبران کند.
 

امید است این دلخوشی نه تنها در فوتبال یا ورزش کشور بلکه در بخش های مختلف زندگی تمام مردم ایران جاری شود.
انتهای پیام/
فوتبال تنها دلیل شادی مردم ایران حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار