مدیرکل آموزش و پرورش استان تشریح کرد:

آخرین وضعیت مدارس کانکسی آذربایجان شرقی

1402/11/14 - 17:16 - کد خبر: 108029 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، آخرین وضعیت مدارس کانکسی استان را تشریح کرد.

مسعود سعادتی، روز شنبه، چهاردهم بهمن ماه در حاشیه افتتاح مدرسه شهید باهنر نبی صوفی شهرستان چاراویماق در توضیح این خبر، تعداد مدارس کانکسی استان با جمعیت دانش‌آموزی بیش از ۱۰ نفر را ۶۶ باب عنوان کرد.
وی با اشاره به همت جدی دولت سیزدهم در جمع‌آوری مدارس کانکسی در سطح کشور، بیان کرد: با همت دولت سیزدهم کانکس‌ها در آذربایجان شرقی در حال جمع آوری هستند و مدرسه نبی صوفی منطقه چاراویماق نیز، یکی از مدارس کانکسی ساماندهی شده است که امروز، چهاردهم بهمن ماه به برکت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام الله دهه فجر در دو کلاس و زیربنای ۷۸ متری به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: ۲۲ باب از مدارس کانکسی با جمعیت بالای ده دانش آموز استان در منطقه چاراویماق بود که همه آن‌ها به ساماندهی رسیده و در بسیاری موارد دانش آموزان عزیز این منطقه در حال بهره برداری از آنها هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه در آیین تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور در منطقه چاراویماق از موفقیت چشمگیر دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار استان و کشور در کنکور با افزایش سهم نمرات آزمون نهایی خبر داد و گفت: به دنبال افزایش سهم نمرات آزمون نهایی در آزمون سراسری، میزان پذیرش دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار در رشته‌های برتر دانشگاهی پس از اجرای این سیاست افزایش یافته است.
سعادتی اظهار کرد: آزمون‌های پایه دهم، یازدهم و دوازدهم از سال آتی به طور نهایی اجرا شده و  تلاش‌ها در راستای اجرای آزمون‌های پایه ششم و نهم به صورت هماهنگ کشوری است.
وی ادامه داد: با برگزاری آزمون‌های نهایی چشم امید خانواده‌ها و دانش آموزان به مدرسه و کلاس خواهد بود و سهم آموزشگاه‌های آزاد آنچنانی کنکور در تعیین سرنوشت شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان کاهش و اعتبار و منزلت معلم و کلاس به جایگاه اصلی و شایسته‌اش ارتقا می‌یابد.
وی ادامه داد: سال گذشته فقط به دلیل اعمال نمره کتبی پایه دوازدهم، میزان قبولی در مناطق محروم و کم برخوردار چندین برابر افزایش یافت که نمونه‌ای از آن قبولی خانم مرادی دانش‌آموزی از همین منطقه چاراویماق بود.
سعادتی در ادامه، افتتاح بیشترین پروژه‌های مدرسه‌سازی استان در سال جاری در منطقه چاراویماق را به عنوان یکی از مناطق کم برخوردار استان، نشان از سیاست دولت در ترویج عدالت آموزشی، دانست.
این مقام مسئول، توانمندسازی معلمان و ایجاد تحول در مدارس را از دیگر سیاست‌های دولت سیزدهم و دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: دانش آموخته شدن ۲۰ هزار معلم از دانشگاه فرهنگیان و جذب ۵۲ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ از جمله این سیاست‌ها بوده و طی سال جاری نیز مقرر شده است ۷۲ هزار نفر استخدام شود که این میزان از جذب معلمان در طول تاریخ آموزش و پرورش بی سابقه بوده و استان ما نیز با سهم ۳۰۰۰ نفری در سال گذشته جزو استان‌های سرآمد به شمار می‌آید.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت امروز در راس اخبار و مورد توجه مسئولان ارشد کشوری، استانی و شهرستانی قرار دارد، اظهار کرد: امروز تمامی مسئولان از راس نظام تا بدنه جامعه به اهمیت آموزش و پرورش واقف و معتقد هستند امکان رشد بدون آموزش و پرورش وجود ندارد.
وی در ادامه خطاب به رتبه های برتر کنکور چاراویماق، مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به عنوان آینده سازان انقلاب خواستار شد و گفت: چله دوم انقلاب بر روی دوش جوانان و نوجوانانمان قرار دارد و علت اصلی برنامه‌ریزی دشمن هم برای این گروه سنی همین است.
سعادتی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم بهره‌مندی از مشارکت همه جانبه اولیای دانش آموزان در مدیریت امور متعدد مدارس و جهت دهی به برنامه‌های مدرسه تاکید کرد.
این مقام مسئول در ادامه با تبیین موفقیت‌ها و دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سوادآموزی خاطرنشان کرد: امروزه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران ۵۰ مدرسه تک نفره در سطح استان داریم و درصد باسوادی در استانمان از میانگین کشکری نیز بیشتر و ۹۸/۳ درصد است.
وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی در جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه با کشورهای مختلف و دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست، اظهار کرد: امروزه فاصله بین باسوادی دختران و پسران از ۲۵ درصد به ۶ درصد کاهش یافته و درصد باسوادی روستا نشینان نسبت به شهرنشینان از ۳۶ درصد در دوران قبل از انقلاب به ۱۱ درصد کاهش یافته است‌.
انتهای پیام/
آخرین وضعیت مدارس کانکسی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار