بعد از همدان؛

زنجان به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد

1402/11/14 - 11:35 - کد خبر: 108007 نسخه چاپی

نصر: کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای ۱۰ درجه سانتیگراد زیرصفر بعد از همدان با دمای منفی ۱۱ درجه به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

به گزارش نصر، حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف همراه با مه مقطعی در برخی نواحی کوهستانی است.
وی با بیان اینکه وزش باد برای امروز پیش بینی شده است، یادآور شد:‌ فردا / یکشنبه/ نیز شرایط جوی مشابهی در استان حاکم خواهد شد.
سلطانی اظهار داشت:‌ روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری امواج ضعیفی از منطقه عبور می کند که موجب بارش های خفیف و وزش باد در بیشتر مناظق می شود و شدت وزش باد در نیمه جنوبی استان افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به کاهش محسوس دما در همه مناطق استان، گفت:‌ هوای سرد تا روز دوشنبه در استان مستقر خواهد بود و از نیمه دوم هفته جاری دمای هوا به تدریج افزایش می یابد.
سلطانی خاطرنشان کرد:‌ هم اکنون دمای هوای شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت هشت درجه کاهش یافته است.
این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی ۱۰ و یک درجه، ابهر منفی چهار و پنج درجه، خرمدره منفی ۶ و ۲ درجه، آببر ۲ و پنج درجه، قیدار منفی ۱۱ و منفی ۲، سلطانیه منفی ۹ و صفر درجه و ماهنشان منفی چهار و سه درجه سانتیگراد گزارش شده است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.
داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.
انتهای پیام/
زنجان به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار