استاندار آذربایجان‌ غربی؛

پنج هزار طرح آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم بهره برداری شد

1402/11/14 - 11:32 - کد خبر: 108006 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی به دنبال خدمت رسانی شایسته به مردم است گفت: پنج هزار پروژه عمرانی و اقتصادی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان بهره برداری شد.

به گزارش نصر، محمدصادق معتمدیان شامگاه جمعه در مصلای خوی با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم در دولت سیزدهم شتاب بیشتری گرفته است افزود: خدمتگزاری دولت مردمی در شرایط خاص تحریم‌های ظالمانه و جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران اسلامی انجام شده، اما حضور هوشمندانه مردم در صحنه همیشه توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است.
وی همچنین با اشاره به جایگاه ویژه ایران در منطقه در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اضافه کرد: اقتدار جمهوری اسلامی و استقامت جبهه مقاومت، امنیت پایدار را برای منطقه و ایران به ارمغان آورده است.
استاندار آذربایجان‌غربی به افتتاح بیش از پنج هزار پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۴۴۰ هزار میلیارد ریال در استان از ابتدای دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و افزود: با اختصاص ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در سفر سال گذشته رییس جمهور به آذربایجان‌غربی شرتیط بهتری نسبت به سایر استان ها داریم.

افتتاح ۷۹۲ کلاس درس در دولت سیزدهم
معتمدیان همچنین با اشاره به آغاز نهضت مدرسه‌سازی در استان از ابتدای دولت سیزدهم، اضافه کرد: در این مدت ۷۹۲ کلاس درس در آذربایجان‌غربی افتتاح شده و ساخت یک هزار ۸۰۰ کلاس درس دیگر نیز آغاز شده که تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی در ادامه نهضت گازرسانی را از خدمات بزرگ جمهوری اسلامی معرفی کرده و افزود: ضریب نفوذ شبکه گاز در آذربایجان‌غربی به ۸۵ درصد رسیده و به ۵۶۲ روستا در ۲ سال گذشته گازرسانی شده است.
استاندار آذربایجان‌غربی به رویکرد تثبیت جمعیت در روستاها نیز اشاره کرده و یادآور شد: زیرساخت‌های لازم در روستاها فراهم شده و در ۲ سال گذشته ۴۱۲ روستا به اینترنت و شبکه ارتباطی کشور وصل شده و تا چند ماه آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت به اینترنت متصل خواهند شد.
معتمدیان همچنین با اشاره به افتتاح شبکه اینترنت پرسرعت در شهر خوی، افزود: برای این پروژه سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و خوی اولین شهر آذربایجان‌غربی است که به شبکه اینترنت پرسرعت متصل می‌شود و این امر رونق کارهای اقتصادی را به ارمغان خواهد آورد.
وی در ادامه با اشاره به تداوم جهاد آبرسانی در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: سال گذشته هزار میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافته و تا پایان دولت سیزدهم، بیش از ۶۰۰ روستای استان به شبکه آب شرب سالم و بهداشتی متصل می‌شوند.
استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خوی نیز اشاره کرده و افزود: با استفاده از آثار تاریخی و فرهنگی این شهرستان، خوی به یکی از قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شده و ارتباطات فرهنگی و تمدنی آذربایجان‌غربی با کشورهای همسایه را گسترش خواهد داد.
معتمدیان همچنین با بیان اینکه مرز رازی خوی تنها مرز ریلی و پرمسافر ایران با ترکیه است، اضافه کرد: با توجه به رایزنی در سفر اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران به ترکیه، راه‌اندازی مجدد خط ریلی تهران - رازی - وان - آنکارا در دستور کار قرار گرفته است.
وی در ادامه از پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران و ترکیه در خوی خبر داده و افزود: در صورت تحقق این پیشنهاد و احداث مناطق ویژه اقتصادی در آذربایجان‌غربی، تحولات بزرگی در منطقه ایجاد خواهد شد.
معتمدیان همچنین با اعلام اینکه مصمم به توسعه و پیشرفت و آبادانی آذربایجان‌غربی هستیم، افزود: با رویکرد جهادی، هم‌افزایی ارکان مختلف و حمایت و همراهی مردم، استان به جایگاهی که در شأن مردم آذربایجان‌غربی باشد، خواهد رسید.
وی در پایان با اشاره به زمین لرزه‌های شهرستان خوی در سال گذشته و همدلی مردم و مسئولان، اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات مصوب، در کمتر از یک سال، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خسارت دیده، تکمیل و تحویل شده است.
افتتاح مرکز آنژیوگرافی بیمارستان آیت الله خویی (ره)
مرکز آنژیوگرافی بیمارستان آیت الله خویی(ره) روز جمعه به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید که برای آن در مجموع یک میلیون دلار ارز و ۵۰۰ میلیارد ریال از طرف بخش خصوصی هزینه شده بود.
استاندار آذربایجان‌غربی در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: تکمیل زیرساخت ها و ارتقاء شاخص‌های سلامت در حوزه بهداشت و درمان در اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم قرار دارد.
محمدصادق معتمدیان افزود: با بهره‌برداری از این طرح، ارایه خدمات به شهرستان های شمال استان فراهم می‌شود که جزو نیازهای اساسی در حوزه بهداشت و درمان بود.
استاندار آذربایجان غربی افزود: بهره‌برداری از ۲ بیمارستان شاهین‌دژ و نقده در ۲ سال گذشته و بیمارستان آماده بهره‌برداری اشنویه از جمله خدمات دولت سیزدهم در استان آذربایجان غربی در حوزه بهداشت و درمان است.

بازدید از کارگاه‌های مجسمه سازی روستای مافی‌کندی سلماس
استاندار آذربایجان‌غربی شامگاه جمعه از کارگاه‌های مجسمه سازی روستای «مافی‌کندی» سلماس بازدید کرد.
روستای مافی کندی یکی از قطب های تولید مجسمه در ایران است که همه اهالی آن مشغول به کار هستند، ۱۰۰ کارگاه تولیدی و مجسمه‌سازی روستای «مافی‌کندی» سلماس ماهیانه نزدیک به ۳۵ میلیارد ریال از صادرات مجسمه عاید این روستای ۸۰۰ نفره می‌کند.
محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی روز جمعه به منظور افتتاح طرح های دهه مبارک فجر به شهرستان‌های خوی و سلماس سفر کرده بود.
به گزارش ایرنا از ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نام دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و شعار امسال این دهه «جشن ملی، مشارکت قوی و آینده روشن» اعلام شده است.
انتهای پیام/
پنج هزار طرح آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم بهره برداری شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار