فتح زاده خبر داد:

مشکل تملک اراضی واقع در مسیر کنارگذر ایلخچی از طریق ماده ۹ رفع شد

1402/11/14 - 10:46 - کد خبر: 108003 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از برطرف شدن مسئله تملک اراضی واقع در مسیر کنارگذر ایلخچی و آماده سازی طرح برای بهره برداری در حداقل زمان ممکن در قالب ماده ۹ خبر داد.

به گزارش نصر، حیدر فتح‌زاده روز شنبه در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری استان از طرح کنارگذر ایلخچی اظهار کرد: مهتمرین چالش این کنارگذر برطرف کردن موضوع تملک اراضی واقع در مسیر بود که با حضور رئیس کل دادگستری استان در قالب ماده ۹ حل شد.
وی افزود: کنارگذر ایلخچی تاکنون بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تعیین تکلیف شدن اراضی واقع در مسیر، این طرح در کوتاه ترین زمان به بهره برداری می رسد.
فتح‌زاده گفت: کنارگذر ایلخچی به علت قرار گرفتن در مسیر شهرک صنعتی سلیمی، دانشگاه شهید مدنی و استان های غربی کشور، نقش کلیدی در کاهش ترافیک، تسریع در حمل و نقل باری و مسافری، کاهش مرگ و میر و ایجاد آرامش برای ساکنان شهر خواهد داشت.
طبق ماده ۹ تملک اراضی، مالکین زمین های بایر و دایر شهری موظفند زمین های مورد نیاز دولت را با تقویم دولت به آنها بفروشند و دولت می تواند بجای‌ زمین هائی که مساحت آنها بیش از سه هزار متر مربع است با رعایت ضوابط، عوض آن را از سایر اراضی دولتی که ارزش معاملاتی آن معادل بهای زمین ‌واگذاری به دولت ات به فروشنده واگذار کند.
قرارداد اولیه کنارگذر ایلخچی بر اساس فهرست بهای سال ۱۳۸۶ مبلغ ۱۰۱ میلیارد ریال منعقد شد که پس از چهار سال و با اتمام قرارداد، بعد از سه سال وقفه به پیمانکار بعدی سپرده شد که مدت پیمان آن ۱۵ ماه بود.
با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای این طرح مورد توجه قرار گرفت و در ۲۰ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ ادامه عملیات به پیمانکار جدید سپرده شد که به دنبال آن عملیات تولید و پخش آسفالت نیز از ۱۵مرداد امسال آغاز شد و اکنون نیز ادامه دارد.
شهر ایلخچی به عنوان یکی از بخش های تابعه شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی با جمعیت بیش از ۳۲ هزار نفر در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کلان‌شهر تبریز واقع‌ شده است.
فرسودگی جاده قدیم و قرار گرفتن آن در داخل شهر ایلخچی به همراه خرابی آسفالت ناشی از تردد خودروهای سنگین و ترانزیتی از جمله مشکلات شهروندان این شهر است که لزوم تسریع در اجرای کنارگذر را اجتناب ناپذیر می کند.
سال گذشته بیش از ۱۸ میلیون تردد در این مسیر انجام شده است.
انتهای پیام/
مشکل تملک اراضی واقع در مسیر کنارگذر ایلخچی از طریق ماده ۹ رفع شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار