شهردار تبریز:

هفت هکتار از اراضی شهرداری در اختیار ایستگاه راه‌آهن خاوران قرار گرفت

1398/10/10 - 09:51 - کد خبر: 10800 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز از واگذاری ۷۰هزار متر مربع از اراضی شهرک مدرن خاوران برای احداث ایستگاه راه‌آهن خاوران خبر داد.

به گزارش نصر، ایرج شهین‌باهر امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران گفت: با توجه به اهمیت مسیر ریلی میانه-بستان آباد-تبریز که یک پروژه ملی است، شهرداری تبریز هفت هکتار از اراضی مورد نیاز سایت ایستگاه خاوران را تامین کرده است.
او افزود: همچنین پیش از آغاز عملیات اجرایی، مساعدت های لازم از سوی شهرداری تبریز برای تحقق این آروزی دیرین شهروندان یعنی تکمیل خط ریلی میانه-بستان آباد-تبریز صورت گرفته است.
ظهر امروز با حضور خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و ایرج شهین باهر، شهردار تبریز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن خاوران آغاز شد.
راه آهن دوخطه میانه – بستان آباد – تبریز از ایستگاه موجود میانه شروع شده و با گذر از مسیری عمدتا کوهستانی به ایستگاه خاوران و سپس ایستگاه راه آهن موجود تبریز متصل می شود.
پیش تر خط ریلی میانه – بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر توسط رئیس جمهوری افتتاح شد و در ادامه این طرح عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد – خاوران در دست اجراست و امروز عملیات احداث ایستگاه خاوران به منظور اتصال این خط ریلی به شهر تبریز آغاز شد.
اتصال تبریز به مسیر ریلی جدید، کاهش ۱۱۴کیلومتر از مسیر تبریز-تهران، کاهش ۵.۵ ساعت زمان سفر با قطار، بهبود شبکه ترابری استان آذربایجان شرقی، کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست، افزایش سهم بخش ریلی در ترانزیت کالا و مسافر از جمله اهداف و مزایای مسیر میانه – بستان آباد – تبریز است.
طبق اعلام مجریان ایستگاه راه آهن خاوران، با توجه به اینکه تبریز از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی بافت فرش انتخاب شده، طرح معماری ایستگاه از فرش تبریز برگرفته شده و در طراحی آن از جمله در نما، از المان هایی همچون دار قالی و فرش تبریز ایده گرفته شده است.

همچنین با توجه به اینکه تبریز به شهر شعر و ادب نیز معروف است، در ورودی این ایستگاه از یک المان از جنس سنگ با ایده کتاب و دیوان شعر استفاده می شود.
مسئولان استانی در آیین افتتاح ایستگاه راه آهن خاوران از تکمیل این ایستگاه در سال آینده خبر دادند.

انتهای پیام/
هفت هکتار از اراضی شهرداری در اختیار ایستگاه راه‌آهن خاوران قرار گرفت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار