در دومین روز از دهه فجر؛

افتتاح دو هزار میلیارد ریال طرح زیرساختی در شهرک صنعتی بعثت آذربایجان شرقی

1402/11/13 - 14:56 - کد خبر: 107982 نسخه چاپی

نصر: در دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور استاندار آذربایجان شرقی ۲ هزار میلیارد ریال طرح زیرساختی در شهرک صنعتی بعثت شهر صوفیان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش نصر، خیابان سازی این شهرک صنعتی شامل زیرسازی، جدول گذاری، آسفالت آستر و رویه به طول ١٠ کیلومتر و اجرای آسفالت رویه در سطح معابر به طول ١٤ کیلومتر با یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.
در این شهرک همچنین شبکه توزیع برق ٢٠ کیلوولت شهرک صنعتی بعثت به طول ٣٠ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
خط انتقال چهار مداره ٢٠ کیلوولت با سیم روکش دار به طول پنج کیلومتر همراه با کلیدخانه برق شهرک بعثت با ۲۵۰ میلیارد ریال هم امروز افتتاح شد.
بهره برداری از این خط انتقال موجب افزایش ظرفیت برق شهرک صنعتی آیت اله هاشمی (تخصصی صنایع ساختمان) به میزان ٢٠ مگاوات می شود.
دهه فجر امسال یکهزار و ۸۷۷ طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی با هزینه ۲۴۰ هزار میلیارد ریال در استان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.
آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی بوده که از این تعداد ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و از پنج هزار و ۷۰۰ قرارداد ایجاد واحد صنعتی در استان سه هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال بوده و سه هزار و ۷۰۰ واحد غیرفعال است.
۱۱ هزار هکتار اراضی آذربایجان شرقی در اختیار شهرک های صنعتی استان بوده که از این میزان در چهار هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی عملیات ساخت واحدهای صنعتی و تولیدی اجرا شده یا در حال اجراست.
بیشترین زمینه فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی مربوط به صنایع فلزی، شیمیایی و غذایی است.
مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی در سفر یک روزه کاری امروزش به شهرستان شبستر با حضور در شهر شندآباد از خانواده شهید علی حاج رضایی عیادت کرد.
وی در این دیدار که با حضور جمعی از مقام‌های شهرستانی انجام شد، به روح پرفتوح این شهید جانباز درود فرستاد و پای صحبت های مادر و اعضای خانواده وی نشست.
نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی در این دیدار برای تعریض جاده چهار کیلومتری شبستر به شهر شندآباد نیز دستور لازم را به مدیرکل راه و شهرسازی استان و فرماندار شهرستان صادر کرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین دستور داد که یک دستگاه خودروی آتش نشانی برای شهر شندآباد تهیه شود.
شهید علی حاج رضایی سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به درجه جانبازی نایل شد و پس از سال ها تحمل جراحات ناشی از جنگ در سال ۱۳۹۷ به فیض شهادت نایل آمد.
انتهای پیام/
افتتاح دو هزار میلیارد ریال طرح زیرساختی در شهرک صنعتی بعثت آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار