در دیدار نمایندگان پارلمان بخش خصوصی با استاندار مطرح شد؛

تدوین سند توسعه اقتصادی عملیاتی آذربایجان شرقی

1402/11/12 - 17:29 - کد خبر: 107961 نسخه چاپی

نصر: حاضران در این دیدار که همگی از سرآمدان بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی و از چهره های شناخته شده این حوزه ثروت آفرین در سطح کشور محسوب می شوند، برای کمک به رفع عقب ماندگی های اقتصادی استان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش نصر، صمد حسن زاده؛ رئیس اتاق بازرگانی ایران، ضمن آرزوی توفیق برای استاندار و تمامی مسئولان خدمتگزار گفت: اینکه فرد فرهیخته دانشگاهی به سمت استاندار آذربایجان‌شرقی تعیین شده، مایه مباهات است.
وی با بیان اینکه تبریز، از ابتدا قطب بزرگ صنعتی کشور است، اضافه کرد: اتاق بازرگانی در تمامی دوره‌ها نهایت تلاش خود را جهت ارتقای اقتصاد استان انجام داده است. مجموعه‌ی منتخبان اتاق تبریز نیز الگوی مناسبی برای پیشرفت هستند و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی همواره در اشتغال و صادرات غیرنفتی سهم بسزایی بازی کرده است.

بزرگترین ثروت آذربایجان، کارآفرینان هستند
یونس ژائله؛ رئیس اتاق تبریز، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و انتخاب شایسته استاندار گفت: بزرگترین ثروت آذربایجان، کارآفرینان هستند و در حوزه‌های مختلف اشتغال و آبادانی شهر و استان و کارهای خیری چون مدرسه‌سازی و بیمارستان‌سازی پیشرو بوده‌اند.
ژائله تاکید کرد: باید دولت و بخش خصوصی در استان با تعامل بیشتر، موفقیت اقتصادی استان را رقم زنند تا در مسیر پیشرفت گام برداریم.
جمشید برزگر؛ نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: از استاندار می‌خواهیم بخش خصوصی و اتاق تبریز را به عنوان بازوی مشورتی در کنار خود ببیند.
مسعود بنابیان؛ نائب رئیس اتاق تبریز نیز انتخاب صمد حسن زاده را نشانگر این دانست که بخش خصوصی کشور به آذربایجان و تبریز اعتماد دارد و یادآور شد: یکی از مشکلات عمده استان، کمبود نیروی انسانی در بخش صنعت و معدن است.
رضا جعفری؛ دبیر هیئت رئیسه اتاق تبریز نیز گفت: باید از ظرفیت حضور همزمان جناب آقای حسن‌زاده به عنوان رئیس اتاق ایران و جناب آقای دبیری به عنوان رئیس شورای عالی استان‌های سراسر کشور در سطح ملی و آیت الله آل هاشم در سمت نماینده ولی فقیه در استان، جناب آقای رحمتی در سمت استاندار و جناب آقای ژائله به ریاست اتاق تبریز در مسیر توسعه و پیشرفت استان استفاده کنیم.

اختیارات مدیران استانی افزایش یابد
مهدی امینی؛ رئیس خانه صمت استان نیز ضمن انتقاد از قوانین خلق الساعه، از اینکه مدیران استانی اختیار چندانی ندارند، انتقاد کرد.
احمد فتاح‌زاده؛ عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز نیز با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی، قطب قیر ایران است، خواستار حل مشکل صادرات و ترانزیت این کالا به کشور ترکیه شد.
سید یوسف حسینی؛ عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز نیز خواستار اتخاذ تدابیری برای افزایش میزان صادرات استان شد.
جلوی خام فروشی در آذربایجان شرقی گرفته شود
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: سند توسعه اقتصادی عملیاتی استان با مشارکت اتاق تبریز، تدوین و به سند کاری دولت و بخش خصوصی در استان تبدیل می‌شود.
مالک رحمتی افزود: یقینا تجربه، وقار و طمانینه وی برای اقتصاد کشور و اتاق بازرگانی تبریز و ایران پرثمر خواهد بود.
رحمتی اضافه کرد: مردمی‌سازی اقتصاد، هدف اصلی ماست و بیشتر باید به دنبال تفکر حکمرانی باشیم تا تصدی‌گری.
وی با تاکید بر اینکه باید جلوی خام‌فروشی را در استان بگیریم، گفت: در روزهای آتی سند توسعه اقتصادی عملیاتی استان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آماده می‌شود و این سند باید با حضور معاون اقتصادی و اتاق تبریز چکش‌کاری شده و به سند کاری دولت و بخش خصوصی در استان تبدیل شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برای توسعه متوازن نیازمند حل مشکلات زیربنایی هستیم و باید به یک ادبیات مشترک در حوزه توسعه اقتصادی عملیاتی دست یابیم و برای رسیدن به این امر، باید جلوی خام‌فروشی را گرفته و زنجیره‌ ارزش و زنجیره تولید را تکمیل کنیم.
رحمتی ادامه داد: قصد داریم شعار این دولت را مبنی بر اجرای نظرات، حمایت و هدایت، به عنوان سه ضلع اساسی حکمرانی در استان عملیاتی کنیم.

96 درصد اقتصاد استان آذربایجان‌شرقی در دست بخش خصوصی است
در این نشست، محمد کلامی؛ معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار ضمن تقدیر از تلاش‌های بخش خصوصی استان گفت: 96 درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است و به واقع این استان الگویی از سخنان رهبری در رابطه با مردمی‌سازی اقتصاد است.
وی خاطرنشان شد: هر زمان که تحریم‌ها گسترش یافته، آذربایجان‌شرقی به مدد حضورپررنگ و تدبیر بخش خصوصی آسیب‌پذیری کمتری داشته است.       
انتهای پیام/    
تدوین سند توسعه اقتصادی عملیاتی آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار