خبر/

انتقاد استاندار آذربایجان شرقی از توقف تولید داروی پیوندی در داروسازی زهراوی

1402/11/12 - 11:45 - کد خبر: 107926 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سند توسعه راهبردی و افق تولید برای واحدهای تولیدی ضروری است، افزود: مگر می‌شود خط تولیدداروی پیوندی را در یک شرکت داروسازی متوقف کرد و ۴۳ درصد ظرفیت تولید تعطیل باشد.

به گزارش نصر، مالک رحمتی در بازدید از شرکت داروسازی زهراوی با بیان اینکه سوخت تخصیص ارز در هیچ شرکتی به دلیل نبود نقدینگی قابل‌قبول نیست، گفت: نظام مدیریت مالی در شرکت داروسازی زهراوی باید بازنگری شود.
وی افزود: در حوزه تولید ابزارهای جدید تأمین مالی را فراموش کرده‌ایم و فقط به تسهیلات بانکی چسبیده‌ایم.
وی خطاب به مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی بیان کرد: حتماً باید محصولات جدید را همراه با تقویت ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال کنید، زیرا زنده‌ماندن یک شرکت به تولید محصولات جدید و دانش‌پایه منوط است.
رحمتی با اشاره به اینکه نباید چنان در مشکلات جاری گرفتار شویم که برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت را فراموش کنیم، افزود: رفع مشکل مالی در نظام مدیریتی شرکتی منوط به این است که مدیران جهادی باشند و روحیه توسعه‌گرا داشته باشند.
نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی با بیان این که خطوط تولید شرکت نیز متعلق به سه دهه قبل است که باید به‌روز شود؛ افزود: محصولات شرکت داروسازی زهراوی خاص است و همه ما موظف هستیم هر نوع کمک لازم برای رشد تولید در عین مطالبه مدیریت کارآمد را به این واحد داروسازی بکنیم.
وی با بیان اینکه فعالیت این شرکت برای سلامت مردم، کشور و استان حیاتی است و صادرات نیز باید تقویت شود، تأکید کرد: زهراوی باید به جایگاه اصلی خودش برسد و ظرفیت تولید را به هر شکل ممکن به ۱۰۰ درصد برساند.
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم بازگشت شرکت داروسازی زهراوی به جایگاه اصلی خود گفت: تعطیلی خط تولید به‌ویژه در آنجا که حیاتی است، خط‌قرمز ماست‌.
شرکت داروسازی زهراوی در سال ۱۳۶۵ تأسیس شد و با راه اندازی کارخانه‌ای به مساحت ۱۲۰ هزار مترمربع و زیر بنای ۲۸ هزار مترمربعی در نزدیکی تبریز و در حوزه استحفاظی شهرستان بستان آباد در سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسید.
این شرکت به عنوان شرکت پیشگام در تولید داروهای مکمل در ایران و داروهای کپسول نرم، ضمن تولید داروهای مکمل در صدد تکمیل سبد داروهای جدید بیماران نفرولوژی –دیالیزی و پیوند اعضا و تولید داروهای بیوتکنولوژی و محصولات دارویی فوق تخصص و ارزشمند می‌باشد به نحوی که بسیاری از پروژه‌های مطالعاتی این شرکت داروهایی است که برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود.
شرکت داروسازی زهراوی، تولید کننده داروهای کپسول نرم در ایران و خاورمیانه است که در حال حاضر نیز بزرگ‌ترین تولید کننده داروهای ژل در منطقه است.
انتهای پیام/
انتقاد استاندار آذربایجان شرقی از توقف تولید داروی پیوندی در داروسازی زهراوی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   ناشناس   2 ماه پیش  

شرکتی که کارایی بخش تحقیقاتش صفر است و این بخش در طی بیش از یک دهه حتی یک محصول جدید و متفاوت رو مطالعه و وارد خط تولید نکرده است و فقط محلی است برای انتصاب آشنایان مدیریت ، و تاکنون مورد هیچ بازخواستی قرار نگرفته است. شرکتی که بیش از ده سال است که بخش بیوتکنولوژی دارد ولی این بخش تاکنون هیچ محصولی نداشته است و فقط محلی است برای انتصاب آشنایان مدیریت. شرکتی که در طی چند سال اخیر محصولی برای بازاریابی و فروش و رقابت ندارد و این بخش نیز بهانه ای است برای چندین انتصاب اخیر. شرکتی که واحد تعالی دارد با یک مدیر و یک کارمند vip و سفارشی ، اما بویی از تعالی در این شرکت به استشمام نمی رسد. شرکتی که کلا انتصاب های سفارشی و فامیلی دارد اما دریغ از تخصص.
پژوهشیار