استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد؛

رسانه‌ها حرف مردم را به مسئولان می‌رسانند/ جایگاه رسانه‌ها با نقطه مطلوب فاصله دارد

1402/11/11 - 23:16 - کد خبر: 107902 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: زبان هنر رسانه‌ها و خبرنگاران از سخنرانی ما مسئولان موثرتر است و جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری استفاده از تمامی ابزارهای رسانه و هنر برای روشنگری است.

به گزارش نصر، مالک رحمتی بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، با تاکید بر جایگاه ویژه رسانه ها، افزود: از همه کسانی که این جشنواره با مسما را برگزار کردند، تشکر می‌کنم. برگزاری اختتامیه این جشنواره در روزهای آغازین دهه فجر حاوی پیام است و رسانه‌ها این پیام را منتقل می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه ما به برکت خون شهدا دور هم هستیم، اظهار داشت: اگر یک زمانی انقلاب اسلحه و حضور در میدان جنگ را می‌طلبید، امروز رسانه می‌طلبد و اگر امروز از ابراز رسانه به نحو احسن بهره نگیریم، دچار خسارت خواهیم شد‌، چرا که امروز دشمن همه سعی خود را در میدان رسانه نهاده است، لذا باید از اصحاب رسانه متشکر باشیم که در این عرصه تلاش می‌کنند.
رحمتی ادامه داد: دشمن اگر امروز بخواهد تهاجم نظامی هم کند، اول به وسیله رسانه سعی می‌کند به اهدافش برسد و بعد به اقدام نظامی می‌رسد.
وی گفت: جایگاه رسانه‌ها امروز با نقطه مطلوب فاصله دارد، امروز در کشور موفقیت های خوبی اتفاق می‌افتد، اما اگر این موفقیت ها درست و حرفه‌ای به جامعه منتقل نشود، روایت‌های ناصحیح توسط دیگران جای روایت های درست و امید آفرین را می‌گیرند.
استاندار آذربایجان شرقی خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: شما خیلی بهتر از ما می‌دانید که امروز در عرصه رسانه باید با دقت و سرعت عمل کنیم و از زبان هنر با حفظ امانت و صداقت به مردم پیام منتقل کنیم، چرا که رسانه باید حرف مردم را به مسئولان برساند.
رحمتی ادامه داد: امروز جوانان سوال دارند و مسأله دارند، جریان نفوذ چالش‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است. رسانه‌ها بعد از اطلاع رسانی، باید فضای تبیین و فضای گفتگو را در جامعه ایجاد کنند تا در ادامه افکار عمومی اقناع سازی شود.
وی تاکید کرد: زبان هنر رسانه‌ها و خبرنگاران از سخنرانی ما مسئولان موثرتر است. جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری استفاده از تمامی ابزارهای رسانه و هنر برای روشنگری است.
رحمتی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رسانه‌ها در انعکاس جنایات صهیونیست ها در فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: محکومیت جهانی رژیم صهیونیستی در دنیا به برکت رسانه‌هاست، وقتی هر آزادیخواه شد یک رسانه و نتیجه‌اش محکومیت صهیونیست ها در قلب لندن می‌شود.
وی در ادامه گفت: در آستانه انتخابات بزرگی هستیم، اینجا هم تمام کننده کار رسانه‌ها هستند، هم در جلب مشارکت و هم انتخاب اصلح رسانه‌ها باید نقش ویژه خود را ایفا کنند.
فرمانده سپاه عاشورا هم در ادامه این نشست گفت: اگر بتوانیم حرف خودمان را به زبان هنر و رسانه بگوییم و به جهان برسانیم، رسالت خودمان را انجام داده‌ایم.
سردار عباسقلی‌زاده افزود: امروز قدرت‌های جهانی جنگ در میدان رسانه را پیش می‌برند و شما خبرنگاران نقش اصلی را دارید.
وی اظهار کرد: امروز تکلیف رسانه‌ها مانند رزمنده‌های هشت سال دفاع مقدس است، آنها در جنگ سخت اراده دشمن را شکستند و شما در جنگ نرم اراده دشمن را می‌شکنید.
رییس بسیج رسانه آذربایجان شرقی هم در ادامه گفت: استقبال اصحاب رسانه از هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود و امسال ۷۰۰ اثر به این جشنواره رسید.
وی افزود: برگزاری تورهای رسانه‌ای راویان پیشرفت در بحث امید آفرینی و ثمره آن را در جشنواره هفتم دیدیم. من از کسانی که در برگزاری این جشنواره رسانه‌ای کنار ما بودند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
این گزارش می‌افزاید، در پایان مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر از برگزیدگان بخش‌های مختلف با اهدای لوح یادبود و جوایز نقدی قدردانی به عمل آمد.
انتهای پیام/
رسانه‌ها حرف مردم را به مسئولان می‌رسانند/ جایگاه رسانه‌ها با نقطه مطلوب فاصله دارد

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار