در حاشیه هیات دولت؛ 

زارع پور: مراسم روز ملی فناوری فضایی، با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود

1402/11/11 - 15:57 - کد خبر: 107888 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی روز شنبه با حضور رییس جمهور برگزار خواهد شد و در این مراسم آخرین گزارش دستاوردهای صنعت فضایی، برنامه های پیش  رو به رییس جمهور و اعضای شورای عالی گزارش خواهد شد.

به گزارش نصر، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار توانستیم دو کار بزرگ انجام دهیم. اول اینکه سه ماهواره به صورت همزمان توسط ماهواره‌بر سیمرغ با موفقیت قرار دادیم و دوم اینکه در مدار بیضوی که حداقل ارتفاع یعنی به قول متخصصین حضیض آن ۴۵۰ کیلومتر و اوج آن یک هزار و ۱۱۰ کیلومتر بود دسترسی پیدا کنیم.
وی درادامه بیان کرد: سیگنال های ماهواره مهدا دریافت شد و نشان می دهد که کار دانشمندان در حوزه ساخت ماهواره هم کامل بود و ماهواره عملیاتی کار می کند و در ایستگاههای زمینی هم به صورت روزانه سیگنال ها را دریافت می‌کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: صنعت فضایی کشور در بخش های گوناگون اعم از پرتاب گر، ساخت ماهواره، ایستگاههای زمینی و پایگاهای پرتاب با سرعت دنبال می شود.
وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی روز شنبه با حضور رییس جمهور برگزار خواهد شد گفت: در این مراسم آخرین گزارش دستاوردهای صنعت فضایی، برنامه های پیش رو خدمت رییس جمهور و اعضای شورای عالی ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/
زارع پور: مراسم روز ملی فناوری فضایی، با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار