مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی

هشدار یخبندان و لغزندگی جاده‌های استان

1402/11/11 - 14:35 - کد خبر: 107878 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی احتمال بروز یخبندان و لغزندگی معابر وجود دارد.

به گزارش نصر، مرتضی مینویی امروز با اشاره به صدور هشدار جوی سطح زرد (آگاهی) در استان افزود: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده سامانه بارشی از روز پنجشنبه وارد استان می‌شود و تا اواخر جمعه همه نواحی استان به ویژه نیمه جنوبی را فرا می‌گیرد.
وی با بیان اینکه این سامانه موجب بارش برف و مه و وزش باد گاهی به نسبت شدید می‌شود اظهار کرد: احتمال اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه جاده‌های کوهستانی، سقط بهمن و کولاک برف دور از انتظار نیست.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به رخداد تندباد‌های لحظه ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده ضروری است.
مینویی احتیاط در تردد‌های جاده‌ای به ویژه مناطق کوهستانی، صورفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی و به همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم در سفر‌های ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر را خواستار شد.
 آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک بهد شمار می‌رود.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
 انتهای پیام/
هشدار یخبندان و لغزندگی جاده‌های استان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار