رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

عرضه کالاهای اساسی در بیش از ۴۰ نقطه آذربایجان شرقی با اولویت مناطق محروم

1402/11/11 - 11:52 - کد خبر: 107859 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در راستای تسهیل دسترسی مردم استان به کالاهای اساسی و پرمصرف در آستانه عید و ماه مبارک رمضان، حداقل در ۴۰ نقطه آذربایجان شرقی با اولویت مناطق محروم، عرضه کالاهای اساسی اتفاق می‌افتد. 

به گزارش نصر، اکبر فتحی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: تعاونی‌های مصرف ادارات نیز می‌توانند در توزیع کالاهای شب عید و رمضان کمک حال باشند.
وی با اشاره به عرضه ۳۰۰ تن مرغ مورد نیاز مردم در بازار، گفت: دومین تولیدکننده تخم مرغ در کشور هستیم و حدود ۱۰ هزار تن مازاد مصرف استان نیز در این بخش داریم.
وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۵۰ تن توزیع گوشت دام در استان انجام می‌شود، بیان کرد: در عرضه گوشت، قند و شکر محدودیتی نخواهیم داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: ماه گذشته مقدار جوجه‌ریزی در آذربایجان شرقی چهارمیلیون و ۴۵۰ هزار قطعه بود که در پایان ماه جاری به پنج میلیون قطعه خواهد رسید و مشکلی از نظر تامین مرغ گرم نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: با این وجود با توجه به پیش‌بینی افزایش مصرف مرغ به ویژه در ماه رمضان باید تدابیر لازم برای توزیع مرغ منجمد را نیز بکار گیریم.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تأکید کرد: تنظیم بازار و تأمین کالاهای اساسی و معیشت مردم، دغدغه اول آقای رئیس‌جمهور و دولت است. 
مالک رحمتی افزود: ما نمایندگان دولتی مردمی هستیم که رئیس‌جمهورش دغدغه معیشت مردم را دارد.
وی با اشاره به این که باید عرضه و تقاضا در بازار به‌گونه‌ای درست تنظیم شود که هیچ التهابی در بازار نباشد، مطرح کرد: اخلال در معیشت و بازی باروح و روان و اعصاب مردم از رویکردهای اصلی دشمن در روزهای حساس پیشرو است.
وی بیان کرد: در آستانه انتخابات، ثبات در قیمت‌ها و فراوانی کالاها باید خط‌قرمز ما باشد.
استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: البته در کنار تنظیم بازار باید تأمین به‌موقع مواد اولیه صنایع و واحدهای تولیدی نیز باید مدنظر باشد.
وی گفت: اگر تأمین کالاهای اساسی به‌موقع انجام نشود، در مراحل بعدی از جمله توزیع و مصرف نیز دچار مشکل می‌شویم.
وی تشریح کرد: منسجم کردن شبکه ارتباطی برای تأمین، توزیع و نظارت درست بازار به‌عنوان اصل و اساس تهیه نیاز مردم باید در اولویت نهادهای مسئول باشد.
 رحمتی با بیان اینکه مشکل مردم را نمی‌توان بدون استفاده از خود مردم حل کرد، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی از قبیل اتحادیه صنفی و کاسبان امین در نظام توزیع، کارایی بالایی دارد.
 وی اضافه کرد: در حوزه نظارت بر عرضه کالاهای اساسی و مصرفی عید نیز هم‌افزایی بین اداره‌های کل تعزیرات و صمت و اتاق اصناف و بسیج ضروری است.
 وی اذعان کرد: استانداردهای اعلامی تأمین ذخایر کالاهای اساسی نیز کف موضوع بوده و باید برای رقمی بالاتر از آن در سطح استان تدبیر اتخاذ کرد.
 استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نمایشگاه‌های عمومی با محوریت اصناف درون استان برای تسهیل دسترسی مردم به کالاهای اساسی و پرمصرف نیز در آستانه عید باید گسترش یابند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر لزوم به‌کارگیری همه امکانات سازمان‌های عضو ستاد تنظیم بازار برای تأمین کالاهای اساسی و پر مصرف استان در آستانه عید گفت: بر این‌ اساس تعزیر باید آخرین گام باشد.
محمد کلامی، افزود: بازار یکپارچه است و هر گونه تأثیر در کلیت کشوری آن بر بازارهای استانی تأثیر خواهد گذاشت. 
وی اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف برای تأمین کالاهای اساسی استفاده شود و در نهایت به سراغ تعزیر برویم و از اتخاذ تصمیمات و اظهارات احساسی درباره بازار به‌ویژه در پایان سال خودداری کنیم.
وی ادامه داد: در یکی دو سال اخیر که بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها بازار دچار هیجان و نوساناتی شد، آذربایجان شرقی دچار کمبود کالا نشد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، وی یادآوری کرد: چون مباحث اقتصادی برای مردم از هر چیز دیگری ملموس‌تر است، دشمن به دنبال اختلال در بازار است.
انتهای پیام/
عرضه کالاهای اساسی در بیش از ۴۰ نقطه آذربایجان شرقی با اولویت مناطق محروم خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار