رئیس جمهور:

برخی با نام‌بردن از مردم، صرفا برای اهداف سیاسی استفاده می‌کنند

1402/11/11 - 11:01 - کد خبر: 107853 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور گفت: حیات امام، حیات جلوه‌های اخلاقی، توجه به مردم و جمهوریت بود نه مانند سیاسیون که کلام‌شان با مردم آغاز و با آن ختم می‌شود و نام بردن از مردم برای آنها صرفا یک پوشش سیاسی برای اهداف سیاسی است.

به گزارش نصر، سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه - یازدهم بهمن ماه - در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب در حرم مطهر امام خمینی (ره) اظهار داشت: حقیقا احساس ما این نیست که امام بین ما نیست.
وی تصریح کرد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این نکته را بیان می‌کنم که احساس ما، جامعه ما و مردم دنیا این نیست که امام نیست و حیات ندارد بلکه احساس این است که امام همچنان حیات دارد و این حیات جسم او نیست بلکه حیات میراث گرانقدر اوست و میراث امام حیات دارد و زنده است و روز به روز جلوه آن در عالم بیشتر می شود.
رئیس جمهور گفت: پس امام زنده است چون انقلاب اسلامی و میراث امام و آموخته های امام زنده است. امام آموخت که باید اخلاص داشت و برای خدا حرکت کرد و این فرزندانی که در جای جای ایران اسلامی و منطقه این آموخته را به جان و دل خریدند و این گونه حرکت می کنند، خودشان می گویند که ما از امام یاد گرفتیم.

نام بردن سیاسیون از مردم صرفا پوشش سیاسی برای اهداف سیاسی است
رئیسی ادامه داد: حیات امام، حیات جلوه‌های اخلاقی، اعتقادات، باورها و آموخته های جهادی و انقلابی امام است. مردمداری و توجه به مردم، جمهوریت، میزان، رای ملت است نه مانند سیاسیون که کلام شان با مردم آغاز می شود و با آن ختم می شود اما نام بردن از مردم صرفا یک پوشش سیاسی برای اهداف سیاسی است.
وی با اشاره به اینکه امام، خدا باور و مردم باور بود، اضافه کرد: در آستانه انتخابات هستیم. انتخابات یکی از جلوه های میزان، رای ملت است که امام به ما آموخت و پایه آن را گذاشت که توجه به جمهوریت و نگاه به رای مردم بسیار مهم است.
رئیس جمهور و اعضای هیات دولت امروز در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب، تجدید میثاق کردند.
رئیس جمهور و اعضای هیات دولت همچنین با حضور بر مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، شهدای دولت و هفتم تیر و گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

میراث امام (ره) زندگی ضد استکباری بود
رئیس جمهور اولین مساله جهان اسلام را فلسطین و آزادی قدس شریف عنوان کرد و گفت: امام راحل فرمود که حکومت غاصب و جعلی اسرائیل از بین رفتنی است و وقتی امروز صحنه را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم روز به روز به تحقق آن نزدیک می‌شویم.
رئیسی میراث امام (ره) را زندگی ضد استکباری دانست و افزود: این انقلاب همچنان موضع ضد استکباری خود را دارد و در جای جای جهان هم شکل گرفته است. نفرتی که نسبت به استکبار و رژیم صهیونیستی در عالم سابقه ندارد.
رئیس جمهور  این را هم گفت که رهبر انقلاب همواره به دولت، مسئولان و دولتمردان تاکید می کنند که باید میراث و نگاه امام حفظ شود و اهداف امام دنبال شود. امام به ما آموخت می توان هم به مبانی پایبند بود و هم پیشرفت کرد.
انتهای پیام/
برخی با نام‌بردن از مردم، صرفا برای اهداف سیاسی استفاده می‌کنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار