مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۱۳۳ طرح راهسازی در آذربایجان‌شرقی آماده بهره‌برداری است

1402/11/11 - 09:14 - کد خبر: 107839 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با دهه فجر ۱۳۳ طرح در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نصر، «اورجعلی علیزاده» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها ۲۲ هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: از این تعداد ۵۶ طرح بهسازی و روکش آسفالت به طول ۴۸۳.۵ کیلومتر به ارزش ۱۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال در حوزه راه‌های اصلی و فرعی به بهره برداری می‌ رسد.
وی اظهار کرد: از این تعداد ۴۶ طرح به طول ۱۹۲.۷ کیلومتر راه روستایی در روستاهای دور افتاده استان به بهره برداری می رسد و در زمینه ساخت، بهسازی و آسفالت ریزی راه های روستایی گام های خوبی برداشته شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: اعتبار هزینه شده برای احداث، بهسازی و آسفالت ریزی راه های روستایی هشت هزار و ۶۵ میلیارد ریال است.
علیزاده، تعمیر اساسی ابنیه و حذف نقاط پرتصادف را از دیگر اقدامات این اداره کل اعلام کرد و ادامه داد: برای ۲۴ طرح این حوزه، ۴۷۹ میلیارد ریال هزینه شده که این طرح ها در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه افزایش رفاه رانندگان و مسافران ترددکننده در جاده های آذربایجان شرقی در اولویت این‌ اداره کل است، یادآور شد: سه باب مجتمع خدماتی و رفاهی با اعتبار یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در راه های ارتباطی استان ساخته شده و در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
۱۳۳ طرح راهسازی در آذربایجان‌شرقی آماده بهره‌برداری است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار