گزارش/

تبریز برف آمد، شهرداری از یک یخ زدای عجیب استفاده کرد! / شورای شهر: از مردم طلب حلالیت می کنیم + فیلم

1402/11/10 - 12:27 - کد خبر: 107789 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز ضمن عذرخواهی از مردم بابت مشکلات پیش آمده در نمک پاشی و کاهش لغزندگی معابر گفت: خسارات غیرمادی که مربوط به زمان از دست رفته افراد است را به هیچ وجه نمی توان جبران کرد و فقط می بایست از مردم حلالیت خواست و عذرخواهی کرد؛ ولی در خصوص خسارت های مالی، طبق قانون، شهرداری موظف است جبران کند.

به گزارش نصر، بارش برف در تبریز باعث ترافیک شهری و گرفتار شدن چندین ساعته مردم در خیابان ها شد. این ترافیک همراه با سر خوردن خودروها و همچنین وارد شدن صدمات جسمی به مردم در شهر شد.
برخی از کارشناسان شهری از موضوعی سخن گفتند که می توان آن را یکی از علل گره های کور ترافیکی و خسارت به مردم باشد.
ماجرا به محلول نمکی باز می گردد که شهرداری برای مدیریت یخ زدگی معابر در زمان برف و کولاک مورد استفاده قرار داده بود و استفاده از همین محلول هم موجب یخ زدگی بیشتر شهر و گرفتار شدن مردم شد! در این خصوص با یکی از اعضای شورای شهر تبریز گفت و گو کردیم تا ببینیم راه برون رفت از این گرفتاری چیست؟
احد صادقی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز در گفت و گویی گفت: تجربه محلول پاشی در نقاط برفی را چند سالی است داشته ایم اما در مدت دو سال اخیر، بارش برف را به این شدت تجربه نکرده بودیم؛ لذا تجربه خوبی از محلول پاشی داشتیم و به ندرت یخ زدگی ایجاد می شد؛ ولی امسال شدت بارندگی ها خیلی بیشتر از پیش شده بود و مشخص شد که در کنار محلول پاشی، می بایست به سمت جامدپاشی نیز حرکت می کردیم. 
وی در ادامه افزود: شمال و شمال شرقی تبریز به خاطر آب و هوای سردتری که نسبت به سایر مناطق تبریز دارد، نیاز به اقدامات ویژه تری در این خصوص داشت. امروز هم درخواست جلسه با شهردار تبریز را مطرح کرده ایم تا مشکلات پیش آمده را بررسی کنیم و در بارش های بعدی دچار مشکل نشویم.
این عضو شورای شهر تبریز در پاسخ به اینکه چرا شهرداری تبریز با این بارش دچار غافلگیری شد، گفت: مشکلی این بود که شهرداری پیشبینی نکرده بود که مردم از زیرگذرها و روگذرها و همچنین رمپ و لوپ ها، به علت شیب دار بودن، استفاده نخواهند کرد؛ بنابراین می بایست روی این سطوح نمک پاشی می کردند. از آنجایی که محلول در سراشیبی روی سطوح باقی نمی ماند، منجر به این می شود که یخ زدگی به وجود بیاید؛ اما از آنجایی که شهر قفل شده بود، همکاران شهرداری نیز در خدمت رسانی دچار مشکل شده بودند. 
احد صادقی تاکید کرد: به نظر می رسد که پیش بینی های شهرداری از بابت امکانات ضعیف و اینکه برخی نقاط را می بایست بیشتر مورد توجه قرار می دادند درست نبود. 


وی در ادامه در پاسخ به اینکه مردمی که از این لغزندگی خیابان ها و بی تدبیری شهرداری متضرر شده اند، چگونه می توانند خسارات وارده را از شهرداری دریافت کنند، گفت: خسارات غیرمادی که مربوط به زمان از دست رفته افراد است را به هیچ وجه نمی توان جبران کرد و فقط می بایست از مردم حلالیت خواست و عذرخواهی کرد؛ ولی در خصوص خسارت های مالی، طبق قانون، شهرداری موظف است جبران کند. 

 زهرا علی هاشمی
انتهای پیام/
تبریز برف آمد، شهرداری از یک یخ زدای عجیب استفاده کرد! / شورای شهر: از مردم طلب حلالیت می کنیم + فیلم پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا

ثبت نظر

نمایش 2 نظر

پاسخ   حسن كريم زاد   3 ماه پیش  

استعفا وِرين ،اگر تبريزده شورا اؤلماسا ياب ياخچئ اؤلار ،اولوب بير دانا رانت يِرئ!سيزين منحل اؤلماغيزين ياب ياخچي خيرئ بودور كئ ،لاله پاركيدا كئ ساختمانئ كئ غصب الميسيز قاييدار منطقه ٥ومللت هتل مرمرده كئ منطقه ٥شهراديسينا گئدنده پارك يِرئ تاپانمير و چوخ دا ترافيك اؤلور،تبريزين شوراسين منحل اؤلماسئ تبريزه چوخ چوخ خيرلئ اولار

پاسخ   ؟   3 ماه پیش  

مگه مردم تبریز موش آزمایشگاهی هستند برای شهرداری و شرکتهای پولکی؟!
پژوهشیار