صمد حسن زاده در همایش مدیریت جهادی/

پیشنهادهای 16 گانه اتاق ایران برای توسعه ظرفیت های اقتصادی کشور

1402/11/10 - 09:34 - کد خبر: 107777 نسخه چاپی

نصر: صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران در همایش مدیریت جهادی، با طرح پیشنهادات ۱۶ گانه برای تحقق توسعه اقتصادی، تأکید کرد: ظرفیت کنونی اقتصاد ایران در میان‌مدت تا ۲.۵ برابر قابل توسعه است؛یعنی به‌صورت بالقوه می‌توان انتظار داشت اقتصاد ایران در حدود ۱۰۰۰ میلیارد دلار تولید کند. اما در صورت تداوم روندهای فعلی، تحقق این هدف دست‌یافتنی نخواهد بود.

به گزارش نصر، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: از دیدگاه بخش خصوصی مهم‌ترین اولویت در زمان حال برای توسعه کشور، بازآفرینی اقتصاد ایران مبتنی بر مؤلفه‌های یک اقتصاد دانش‌بنیان، خلاق و رقابت‌پذیر است.
در ادامه حسن‌زاده در ارائه پیشنهادهای خود برای استفاده از مزیت‌های اقتصاد ایران، پرداخت و گفت: دولت نباید در تعیین قیمت محصولات و خدمات تولیدی بنگاه‌هایی که سهام آن‌ها در بازار بورس و اوراق بهادار معامله شده، یا بنگاه‌هایی که کالاها و محصولات آن‌ها در بورس کالا عرضه می‌شود و بنگاه‌هایی که مالکیت آن‌ها خصوصی است، مداخله کند.
پیشنهاد دیگر این است که پهنه‌های معدنی در اختیار شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی، به بخش خصوصی فعال، واگذار شوند. همچنین باید قیمت‌گذاری ارز حاصل از صادرات بنگاه‌های خصوصی ممنوع شود.
ایجاد ثبات در محیط مقرراتی حاکم بر طرح‌های سرمایه‌گذاری از زمان اجرای طرح تا زمان به بهره‌برداری رسیدن آن و ممانعت از تحمیل مقررات جدید بر طرح‌های سرمایه‌گذاری، مشخص شدن نحوه قیمت‌گذاری انرژی یا نرخ خوراک و سایر نهاده‌های در اختیار دولت برای سرمایه‌گذاری‌های در بخش‌های تولیدی، مطابق با راهبردهای تعیین‌شده در سند راهبرد توسعه صنعتی برای یک دوره زمانی حداقل ۱۰ ساله، از دیگر پیشنهادات بخش خصوصی برای تحقق ظرفیت‌های اقتصاد ایران است. 
انتهای پیام/
پیشنهادهای 16 گانه اتاق ایران برای توسعه ظرفیت های اقتصادی کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار