گزارش نصر از نمایشگاه گروهی در گالری آرتمیس/

آیینه طبیعت در تلفیق رنگ ها 

1402/11/10 - 08:12 - کد خبر: 107757 نسخه چاپی

نصر: به عنوان یک علاقه مند به حوزه نقاشی، همیشه ابداع و خلاقیت در استفاده از متریال های هنری مرا ذوق زده می کند. این بار با دیدن آثار هنرجویان یک مربی جوان و پر شور این شعف را در نگاه دوربین خبری نصر با شما شریک می شوم.

به گزارش نصر، خانم « الهه موسوی» هنرمند۳۱ ساله ی تبریزی و کیوریتور نمایشگاه «آیینه طبیعت» از هفت سال تلاش خود در زمینه طراحی و نقاشی گفت: من در رشته زبان انگلیسی تحصیل کرده ام و به واسطه علاقه شخصیم به حوزه نقاشی، بی آنکه دوره خاصی بگذرانم، هفت سال برای طراحی و نقاشی با متریال پاستل گچی وقت گذاشتم. برای تحصیل در رشته هنر های تجسمی قصد مهاجرت به استانبول را دارم.

وی در خصوص این نمایشگاه گفت: آثار حاضر در این نمایشگاه نتیجه تلاش ۱۵ نفر از هنر جویان بنده است. این هنرمندان که اکثرا نوجوانان ۱۳ الی ۱۸ سال هستند، بدون پیش زمینه طراحی از سه روز تا ۶ ماه آموزش دیده اند و آوارشان را در این کالری به نمایش گذاشته اند. البته در میان آثار، کارهای هنرجویان  ۴۰ ساله هم داریم. 
وی از ظرافت کار پاستل در این آثار گفت: ‌استعداد بچه ها و فوت و فنی که بنده براساس هرآنچه تجربه کرده ام، به آنها آموخته ام، باعث شده که در ابتدای آموزش ها، اصول را بیاموزند و در ادامه، تلاش آنها در این آثار به بار نشسته است . مثلا اثر هلنا تنهاگو با صرف زمان ۴۰ ساعته برای ایجاد بافت مو در تن میمون به این ظرافت تنها با تلاش او اتفاق افتاده است. 



وی در ادامه گفت: کلاس های حضوری بنده در آموزشگاه هنرهای تجسمی «الا» به خاطر مهاجرت کنسل شده ولی کلاس های مجازی به زودی در وب سایت بارگذاری خواهد شد.
 

این مربی از تکنیک میکس مدیا در این آثار گفت: ایده میکس مدیا در ترکیب پاستل در پس زمینه رنگ روغن ایده خودم بود. مثلا رنگ قرمز و قهوه ای در پاستل گچی بی رنگ و مرده است و با میکس مدیا می توان آن را جبران کرد و ایده کارآمدی برای آموزش به نظرم آمد. این نمایشگاه برای فروش آثار نیست. نباید بچه ها از آغاز راه به فکر فروش آثار باشند چرا که توقع به فروش رسیدن آثار، دغدغه های غیر هنری برایشان ایجاد می کند که ممکن است موجب افت انگیزه آنها شود. 
الهام موسوی از علت مهاجرت خود گفت: تبریز با این که شهر اولین هاست ولی هنر در آن هنوز جا نیفتاده است.
نمایشگاه آثار بچه های این شهر باید خیلی بیشتر از این ها بازدید می داشت چرا که ما تبریز را شهر هنر پرور می دانیم. بنابرین تصمیم گرفتم مهاجرت کنم تا بتوانم با هنرمندان کشور های دیگر ارتباط گرفته و مدرک معتبری در زمینه هنر به دست بیاورم. برخی  اهداف هنری این جا پیاده نمی شود و باید در جایی دیگر برای آنها تلاش کرد. 
وی در پایان گفت: این نمایشگاه به خاطر بارش برف شدید، دو روز برگزار شد ولی با این وجود مخاطبین با استقبالشان باعث دل گرمی ما بودند.
 

گفتنی است، آثار دیبا حسن پور، هلنا تنهاگو، نسترن جعفری، سمیرا صمدزاده، زهرا بیابانی، زهرا وحیدی، فاطمه چاهی، هنگام اقبالی، مریم انتصابی، سحر یغموری، فاطمه حق سالمی، الهام محمدیان، ساناز واحد، دنیز عجمی، هلیا کثیری و آیلین امیریان، هنرجویان الهام موسوی تا ۷ بهمن در گالری لاله پارک با مدیریت امیر انتصاری به نمایش گذاشته شد. 
انتهای پیام/ 
آیینه طبیعت در تلفیق رنگ ها  فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار