خبر/

تبریز، میزبان کنفرانس بین المللی جوشکاری و آزمایش های غیر مخرب 

1402/11/10 - 08:13 - کد خبر: 107750 نسخه چاپی

نصر: دبیر علمی کنفرانس گفت: برگزاری کنفرانس جوشکاری و ساخت افزایشی محل بسیار مناسبی برای تبادل علم و دانش دانشگاهیان و صنعتگران و به تبع آن ایجاد پیوند بین دانشگاه و صنعت خواهد بود. 

به گزارش نصر، "مصطفی آقازاده قمی" در گفتگو با نصر در رابطه با اهمیت رویداد کنفرانس بین المللی جوشکاری و آزمایش های غیر مخرب گفت: کنفرانس بین المللی جوشکاری سابقه بیش از ۲۵ ساله دارد و امسال ششمین سال است که به صورت بین المللی برگزار خواهد شد، تاکنون تبریز میزبان این کنفرانس نبوده و برای اولین بار دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تصمیم گرفته این کنفرانس را در اوایل اسفند سال جاری برگزار کند.
وی ادامه داد: روزی که من به عنوان دبیر اجرائی و همکاران آقای دکتر اکبر حیدرزاده و آقای دکتر محمدعلی صائیمی به عنوان دبیران علمی کنفرانس این مسئولیت را قبول کردیم می دانستیم که کار بزرگی قرار است انجام دهیم، کنفرانسی که سزاوار تبریز به عنوان قطب مهم صنعت کشور و به معنای واقعی بین المللی باشد؛ البته پشتیبانی ریاست محترم دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، آقای دکتر صادقی آزاد این اعتماد به نفس را در ما تقویت کرد.
وی خاطرنشان کرد: این کنفرانس با همکاری مستقیم انجمن جوشکاری ایران برگزار شده و از تلاش های انجمن و شخص رئیس انجمن جناب آقای مهندس ادب آوازه هم باید تشکر ویژه داشته باشم و همچنین از مراکز صنعتی استان مانند شرکت تراکتورسازی ایران، مجتمع فولاد صنعت بناب و ... که در برگزاری کنفرانس از حمایتشان برخوردار خواهیم بود قدردانی می کنم.
در ادامه "اکبر حیدرزاده" دانشیار گروه مهندسی مواد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دبیر علمی کنفرانس گفت: مشکلات موجود در اتصال مواد مختلف، پژوهشگران را برآن داشته تا روش های جدیدی را برای جوشکاری و نیز تولید  فلزات و آلیاژهای آنها به کار گیرند. در همین راستا در سالهای اخیر، روشهای جوشکاری مختلف و همچنین روش ساخت افزایشی (پرینت سه بعدی) فلزات و آلیاژهای مختلف بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل موضوع جوشکاری و ساخت افزایشی از اهمیت زیادی برخوردار هست.
وی با اشاره به اهمیت علمی و ابعاد بین المللی این کنفرانس توضیح داد: برگزاری کنفرانس جوشکاری و ساخت افزایشی محل بسیار مناسبی برای تبادل علم و دانش دانشگاهیان و صنعتگران و به تبع آن ایجاد پیوند بین دانشگاه و صنعت خواهد بود، در کمیته علمی بین الملل این کنفرانس از دانشمندان مطرح دنیا (بالغ بر 16 کشور) کمک گرفته شده است، از دیگر ابعاد بین المللی این کنفرانس می توان به حضور دانشمندان مطرح حوزه جوشکاری و ساخت افزایشی جهت ارائه مقالات از کشورهای بلژیک، پرتغال، لهستان، اسپانیا، ترکیه و عراق اشاره کرد. حضور افراد شاخص کشور و بین المللی و نیز حمایت مالی و معنوی صنایع بزرگ و کوچک استان از این کنفرانس، اهمیت علمی و صنعتی آن را اثبات می کند.
حیدرزاده در پاسخ به این که آیا در حاشیه کنفرانس رویدادهای جانبی خاصی برگزار خواهد شد، گفت: بله، رویدادهای بسیار متنوعی در حاشیه کنفرانس از جمله جشنواره اختراعات، تجلیل از پایان نامه های برتر، تجلیل از پیشکسوتان حوزه جوش و بازرسی، برگزاری نمایشگاه، برگزاری کارگاه های آموزشی، مسابقه عکاسی و گرافیک خواهیم داشت.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هدف از برگزاري کنفرانـس‌ها، ايجاد زمينه همکاري ميان کليه اساتید، پژوهشگران و دست اندرکاران صنعت جوشکاري و آزمايش‌هاي غيرمخرب مي‌باشد، از کليه اساتید دانشگاه‌ها، پژوهشگران مراکز پـژوهشي و متخصصيـن صنعتي دعوت مي‌شود ضمن مشـارکت فعال، آخرين دسـتاوردهاي علمي، پژوهشي و تجربيات فني و تخصصي خود در اين زمينه را براي کنفرانس ارسال نمايند.
انتهای پیام/
تبریز، میزبان کنفرانس بین المللی جوشکاری و آزمایش های غیر مخرب  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   اصغرپور   3 ماه پیش  

تبریک به دانشگاه شهید مدنی
پژوهشیار