پاسخ اداره کل حفاظت محیط زیست استان به سئوال صریح نصر:

محلول شهرداری تبریز تائیدیه محیط زیست ندارد / اثرات سوء زیست محیطی کلرید کلسیم کمتر است

1402/11/09 - 16:17 - کد خبر: 107744 نسخه چاپی

نصر: معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه تاکنون هیچ نوع محلولی از سوی شهرداری تبریز جهت بررسی و تائید به اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی داده نشده است؛ گفت: تنها یک مورد استعلام در خصوص تاثیرات کلرید کلسیم شده بود که کتبا پاسخ ارسال کرده ایم.

به گزارش نصر، سید علی اکبر میرراضی در خصوص اثرات سوء زیست محیطی این محلول اذعان داشت:  اثرات سوء زیست محیطی کلرید کلسیم نسبت به نمک در یخ زدایی معابر کمتر است.
وی با اشاره به مطالب منتشره در رسانه های استان در خصوص محلول یخ زدای معابر شهری شهرداری کلانشهر تبریز گفت: مکاتبه ای از سوی شهردار وقت ( آقای عباس رنجبر )  مورخ 1400/8/10 در خصوص جایگزینی استفاده از کلرید کلسیم به جای نمک از این اداره کل شده بود که این اداره کل در مورخ 1400/8/16 پیشنهاد استفاده از موادی مانند کلسیم منیزیم استات  CMA و ... با توجه به آسیب های زیست محیطی کمتر به محیط زیست را داد.
 وی افزود: همچنین  به شهرداری اعلام شد استفاده از کلرید کلسیم اثرات سوء کمتری نسبت به نمک در محیط زیست دارد. اما تاکنون هیچ محلول یخ زدایی از سوی شهرداری تبریز برای بررسی و تائید زیست محیطی به این اداره کل داده نشده است.
انتهای پیام/
محلول شهرداری تبریز تائیدیه محیط زیست ندارد / اثرات سوء زیست محیطی کلرید کلسیم کمتر است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار