مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی خبر داد:

ورزقان سردترین شهر کشور شد / ورود سامانه جدید بارشی از امشب

1402/11/09 - 14:31 - کد خبر: 107739 نسخه چاپی

نصر: مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای کشور از شهر ورزقان با ۱۹ درجه سانتی گراد زیر صفر گزارش شده است، گفت: سامانه جدید بارشی امشب در استان فعال می شود.

به گزارش نصر، «محمد امیدفر» روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه سامانه جدید بارشی بیشتر جنوب استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، افزود: فعالیت این سامانه تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و شدت فعالیت سامانه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود.
وی با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیشنیه دمای هوای استان از کلیبر با ۱۰ درجه بالای صفر گزارش شده است، گفت: دمای هوای تبریز در زمان حاضر سه درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته یک درجه افزایش یافته است.
امیدفر خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سردترین مناطق کشور پس از ورزقان در آذربایجان شرقی، هزارکانیان در کردستان با دمای منفی ۱۷ درجه و دیزین بالا در استان البرز با دمای منفی ۱۶ درجه بودند.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
ورزقان سردترین شهر کشور شد / ورود سامانه جدید بارشی از امشب خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار