مدیرعامل خانه فعالان محیط زیست از مدیر مسئول نصر خواستار شد:

تداوم پیگیری ماهیت محلول یخ زدای به کاربرده شده در تبریز

1402/11/09 - 12:42 - کد خبر: 107730 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل خانه فعالان محیط زیست و توسعه پایدار آذربایجان شرقی در نامه ای خطاب به مدیر مسئول نصر ضمن تقدیر از تلاش های این رسانه در بررسی ماهیت محلول یخ زدای به کار برده شده در شهر خواستار تداوم استفاده از مواد طبیعی سازگار با محیط زیست شد.

به گزارش نصر،  احمد رحمانی مقدم در نامه ای خطاب به امیر کریم زاد شریفی مدیر مسئول آژانس خبری تحلیلی نصر آورده است: 

ضمن تقدیر و تشکر از جنابعالی و همکاران محترمتان در خصوص ورود کارشناسی به مسئله محلول پاشی شهرداری تبریز در سطح شهر و تبعات احتمالی این محلول پاشی بر محیط زیست و زیستمندان، با عنایت به سابقه پیگیری های این سازمان مردم نهاد در این خصوص، جهت تنویر افکار عمومی موارد ذیل به حضور ارسال می گردد.
در سال های گذشته خانه فعالین محیط زیست استان به دفعات در خصوص عوارض ناشی از نمک پاشی و اثرات مخرب آن بر محیط زیست به شهرداری و شورای شهر تبریز هشدار و تذکر داده است و اگر به سابقه جلسات شورای شهر مراجعه شود جزئیات جلسات مشترک کاملا مشهود است.
یکی از نتایج جلسات مختلف با اعضای سابق شورای شهر تبریز، جایگزینی نمک پاشی جامد به محلول پاشی بود که البته پیشنهاد شد از دانشگاه های معتبر در خصوص ترکیبات این محلول مشورت های لازم انجام شود که متاسفانه شهردار سابق تبریز «شهین باهر» با حرکتی پوپولیستی و تبلیغات گسترده محلول نمکی را بعنوان اقدامی محیط زیستی به مردم معرفی کردند.
محلول پاشی بعنوان یکی از روش های برون رفت از مشکل یخبندان برای شهر مطرح شده بود که متاسفانه مانور تبلیغاتی بیشتر براین مورد تمرکز یافت در حالیکه تهیه تجهیزات مدرن برف روبی، شناسایی مناطق پرخطر شهر و بهره مندی از تجارب سایر شهرهای مطرح جهان از دیگر موارد مطرح شده در جلسات بود.

بعد از مشکلات بوجود آمده متاثر از بارش برف در شهر تبریز متاسفانه گروهی به جای پرداختن به ناکارآمدی مدیریتی و همچنین ترکیبات و غلظت محلول مورد استفاده، پیگیر بارگشت به نمک پاشی می باشند که این برگشت به عقب در واقع تکرار آسیب های جدی بر محیط و زیستمندان می باشد.
لذا خواهشمند است ضمن ادامه پیگیری این موضوع در خصوص استفاده از محلول های طبیعی سازگار با محیط زیست، تقویت تجهیزات برف روبی مدرن، استفاده از تشک های ذوب برف در بخش های حادثه خیز شهر در بلند مدت و برنامه ریزی دقیق تر اقدامات لازم در زمان بارش برف تاکید جدی شود.
پیشاپیش از حسن توجه جنابعالی و همکارا ن گرامیتان به مسائل محیط زیست تشکر می کنیم.
انتهای پیام/
تداوم پیگیری ماهیت محلول یخ زدای به کاربرده شده در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار