کالبد نیمه‌جان دوچرخه‌سواری تبریز در انتظار روحی تازه

1402/11/09 - 11:18 - کد خبر: 107719 نسخه چاپی

نصر: تصاویری از رکابزنان دست به جام تیم پرافتخار پتروشیمی تبریز چند سالی است به پوسترهای خاطره‌انگیز باشگاه‌های دوچرخه‌سواری تبدیل شده‌اند؛ اما با این حال احیای این باشگاه ممکن به نظر می‌رسد.

به گزارش نصر، ۷ سال پیش یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های دوچرخه‌سواری ایران و آذربایجان‌شرقی به حیات ۱۵ ساله خود پایان داد. پتروشیمی که در سال‌های آخر حیات خود با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، سرانجام به دره انحلال سقوط کرد و دیگر خبری از این تیم نیست. در شرایطی که با اعلام ناصر هوشیار، رئیس وقت هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی، این تیم برای سرپا ماندن فقط به دو میلیارد ریال نیاز داشت، شاید آن‌ زمان با مدیریت و همکاری در سه ضلعی اداره کل ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی، هیات دوچرخه‌سواری و شرکت پتروشیمی تبریز این تیم به سرنوشت انحلال دچار نمی‌شد.
تیمی که فارغ از قهرمانی‌های تیمی و انفرادی پرتعدادش در تور ایران‌-آذربایجان و دیگر مسابقات داخلی، با کسب عناوین قابل توجه در اغلب رقابت‌های معتبر بین‌المللی همواره نام ایران را طنین انداز کرده بود.
بعد از انحلال پتروشیمی، تیم شهرداری تبریز رکابزنان شهر دوست‌دار دوچرخه را در خود جای داد؛ اما بعد از اینکه شهرداری تصمیم به عدم تیمداری گرفت، دوچرخه‌سواران تبریزی یکی پس از دیگری تصمیم به ترک‌ دیار گرفتند تا ریشه‌ی این رشته پرطرفدار در شهر اولین‌ها خدشه‌دار شود و تیم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز که در دوچرخه‌سواری جاده فعالیت می‌کند؛ تنها سلول زنده کالبد نیمه‌جان دوچرخه‌سواری تبریز محسوب شود.
یونس فاتح، فرماندار تبریز، ۲۶ آذرماه سال جاری در رابطه با احیای این تیم دوچرخه‌سواری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تیم دوچرخه سورای پتروشیمی تبریز یک برند در ورزش دوچرخه سواری ایران است و تیم ملی دوچرخه سورای کشورمان ورزشکاران و جایگاه خود را مدیون این تیم بزرگ تبریزی است.
او گفت: اقدامات و گام‌های مثبت مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت پتروشیمی در این خصوص قابل تقدیر است و امیدواریم با احیای دوباره تیم دوچرخه سورای باشگاه پتروشیمی تبریز مسئولین و مربیان تیم بحث شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان جوانان و نوجوانان بومی را برای معرفی به تیم ملی و کسب عنوانین مختلف قهرمانی بیشتر مورد توجه قرار دهند.
یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، نیز در این رابطه به ایسنا گفت: جهت احیای تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم. در این زمینه با وجود تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان، ظرفیت منطقه‌ای خوبی وجود دارد. باید انگیزه جوانان را افزایش دهیم که هدفشان حضور در رقابت‌های بین‌المللی باشد.
هوشیار افزود: در ایجاد زیرساخت ها دستمان باز است. اما رایزنی تاثیر بسیاری دارد و رسانه‌ها هم در این زمینه نقش پررنگی دارند. استاندار در این موضوع حمایت لازم را انجام می‌دهد. شاید شهرداری نخواهد به طور ویژه و مستقیماً تیمداری کند؛ چون وظیفه‌اش نیست و ممکن است شائبه ایجاد شود. شاید در آینده در یک یا دو رشته، تیمداری کنیم.
حبیب ستوده‌نژاد، مدیرکل ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی نیز در دیدار با نوراله میراشرفی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز، پتروشیمی تبریز را در عرصه فعالیتهای ورزشی پرتلاش عنوان کرد و گفت: با اخذ تصمیمات جدید شرایط بهتری بر فعالیت‌های ورزشی حاکم خواهد شد.
با اینکه در طول چند ماه گذشته اخبار مثبتی در رابطه با احیای تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز به گوش رسیده؛ اما تاکنون اقدامی جدی در این خصوص صورت نگرفته است. اتفاقی که ساده و ممکن الوقوع به نظر می‌رسد و همفکری و برنامه‌ریزی مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.
انتهای پیام/
کالبد نیمه‌جان دوچرخه‌سواری تبریز در انتظار روحی تازه خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار