سردار سلامی:

کارنامه آیت‌الله نمازی در ترویج معارف دینی الهام‌بخش پاسداران جوان است

1402/11/09 - 11:01 - کد خبر: 107716 نسخه چاپی

نصر: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت ارتحال عالم ربانی آیت‌الله عبدالنبی نمازی گفت: کارنامه این روحانی مبارز در ترویج معارف دینی و پاسداری از انقلاب اسلامی الهام بخش پاسداران جوان است.

به گزارش نصر، سردار پاسدار حسین سلامی در پیام تسلیت ارتحال عالم ربانی آیت‌الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: کارنامه این روحانی مبارز و استاد جلیل‌القدر اخلاق در عرصه‌های مختلف ترویج علوم و معارف دینی و پاسداری از انقلاب اسلامی به ویژه حضور و همراهی با رزمندگان اسلام در دفاع مقدس هشت ساله و سپس نقش آفرینی‌های ارزنده و ماندگار در حوزه آموزش های عقیدتی و سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همیشه الهام بخش پاسداران رشید و جوان امروز مرزهای عقیدتی انقلاب است و نام آن عالم فرزانه را با عزت و عظمت در این سرزمین زنده نگه خواهد داشت.
وی در این پیام این مصیبت جانکاه را به مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، خانواده معزز، شاگردان، همرزمان و ارادتمندان آن فقید سعید در حوزه‌های علمیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز مردم شریف، نجیب و ولایت مدار استان‌های بوشهر و اصفهان تسلیت و تعزیت گفت و از پروردگار متعال برای ایشان علو درجات و هم‌نشینی با مولا الموحدین علی علیه السلام و برای بازماندگان مکرم صبر و اجر طلب کرد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام‌جمعه و نماینده سابق ولی‌فقیه در کاشان پس از تحمل یک دوره بیماری، روز یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ دارفانی را وداع گفت.
مراسم تشییع پیکر آیت الله نمازی، روز سه شنبه دهم بهمن ساعت ۹:۳۰ از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.
مراسم ختم آن فقید سعید نیز از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، دفتر مقام معظم رهبری در قم، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مراکز و نهادهای حوزوی، همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم ترتیب می یابد.
آیت الله‌ عبدالنبی‌ نمازی‌ در سال‌ ۱۳۲۷ در شهر بوشهر به‌ دنیا آمد. پدرش‌ مرحوم‌ حجت الاسلام‌ حاج‌ شیخ‌ احمد نمازی‌ فرزند آیت الله‌ حاج‌ شیخ‌ حسین‌ نمازی‌ دشتی‌ بود. مادرش‌ نیز دختر مرحوم‌ شیخ‌ عباس‌ از روحانیان‌ استان‌ بوشهر بود. پدر آیت الله‌ نمازی‌ برای‌ تبلیغ‌ به‌ آبادان‌ هجرت‌ کرد و خانواده‌ را نیز به‌ همراه‌ برد.
قاضی‌ شرع‌ دادگاه های‌ انقلاب‌ اسلامی‌ غرب‌ کشور طی‌ سال های‌ ۵۸ و ۵۹، نمایندگی‌ امام‌ و فرماندهی‌ سپاه‌ منطقه‌ ۲ کشوری‌، مسئولیت‌ بخش‌ آمار و بررسی‌ شورای‌ مدیریت‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، مسوول آموزش های‌ عقیدتی‌ ـ سیاسی‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌، نمایندگی‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ در دور دوم‌ و سوم‌ از استان‌ بوشهر، نمایندگی‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ در دور چهارم از استان تهران، عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، دادستان‌ کل‌ کشور و امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان برخی‌ از مسوولیت‌های‌ آیت الله نمازی پس‌ از انقلاب‌ اسلامی‌ است.
انتهای پیام/
کارنامه آیت‌الله نمازی در ترویج معارف دینی الهام‌بخش پاسداران جوان است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار