خبر/

دستگیری سارق با ۸ فقره کشف در میانه

1402/11/09 - 08:19 - کد خبر: 107701 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی شهرستان میانه از دستگیری سارق با کشف ۸ فقره سرقت اماکن خصوصی در عملیات ماموران پلیس خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ حسن رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو و اماکن خصوصی در سطح شهرستان، دستگیری سارقان در دستورکار ماموران کلانتری ۱۳ قرار گرفت.
وی در ادامه به شناسایی سارق این پرونده‌ توسط ماموران شهرستان با استفاده از شگردهای فنی اشاره کرد و گفت: سارق در عملیات پلیسی دستگیر و پس از مواجه با مستندات پلیس به ۸ فقره سرقت اعتراف و متهم به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی پیشگیری از وقوع انواع سرقت‌، ایجاد ناامنی روانی برای مجرمان و سارقان در مناطق جرم‌خیز و تقویت احساس امنیت مطلوب در سطح جامعه را از مهم‌ترین اولویت‌‎های مجموعه انتظامی قلمداد کرد و افزود: مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می‌طلبد.
فرمانده انتظامی شهرستان میانه در پایان از مردم خواست ضمن توجه به هشدارهای پلیس، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

** کشف ۲۶ تن گندم قاچاق در هشترود
فرمانده انتظامی شهرستان هشترود از توقیف یک کمپرسی حامل ۲۶ تن گندم قاچاق به ارزش سه‌میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ کلام‌الله ابراهیمی در اعلام جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای اجرای طرح کنترل محورها و برخورد با قاچاق کالا ماموران پلیس آگاهی به یک دستگاه کمپرسی حامل گندم در اتوبان پیامبر اعظم (ص) مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از آن ۲۶ تن گندم قاچاق و فاقد مجوز را کشف و خودرو را توقیف و به پارکینگ دلالت دادند.
ابراهیمی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه سه‌میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شد، خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان هشترود در پایان مطرح کرد: شهروندان عزیز در صورت اطلاع از احتکار و قاچاق کالا و کسانی که اقدام به فعالیت غیرقانونی اقتصادی می‌کنند، بلافاصله از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

** دستگیری سارق موتورسیکلت در مرند
فرمانده انتظامی شهرستان مرند از دستگیری سارق موتورسیکلت با ۳ فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ علی اسدیان در تشریح این خبر گفت: در پی سرقت موتور سیکلت در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۲ امام (ره) مرند دستگیری سارقان در دستورکار ماموران کلانتری قرار گرفت.
وی بیان کرد: ماموران پس انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی توانستند یک‌نفر متهم را شناسایی و طی انجام عملیات تعقیب و مراقبت دستگیر و به کلانتری انتقال و در بازجویی‌های پلیسی به ۳ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد.
وی خاطرنشان کرد: با شناسایی مالباختگان و دعوت از آن‌ها، تحقیقات تکمیلی انجام و پرونده به همراه شکات و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع شد.
فرمانده انتظامی شهرستان مرند از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هر گونه ناهنجاری و برخورد با مورد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

** کشف البسه خارجی قاچاق در بناب
فرمانده انتظامی شهرستان بناب از کشف ۳هزار و ۶۷۰ ثوب البسه خارجی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ رحمان عبدی در تشریح این خبر گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و یگان امداد شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی با اشاره به اینکه در بازرسی از وانت توقیفی، تعداد ۳هزار و ۶۷۰ ثوب البسه خارجی زنانه قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالای مکشوفه ۷میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به اینکه در این راستا یک دستگاه وانت نیسان توقیف و یک‌نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، تشریح کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری‌ترین برنامه فراجا به شمار می‌آید.

** دستگیری سارقان حرفه‌ای خانه‌ باغ‌ها در مراغه 
فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از دستگیری ۴سارق حرفه‌ای خانه‌ باغ‌ها با ۷ فقره سرقت خبر داد. 
سرهنگ توحید فارسی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از خانه باغ‌ها در سطح حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقاتی فنی پلیسی و تعقب و مراقبت‌های شبانه‌روزی ۴ سارق سابقه‌دار را در این خصوص دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.
وی بیان کرد: سارقان در بازجویی‌های فنی اولیه به ۷ فقره سرقت از خانه باغ‌ها اطراف شهرستان اعتراف و از مخفیگاه آن‌ها بیش از ۳۰ قلم اموال مسروقه شامل انواع دینام، بالابر، کابل، پمپ آب، آچار آلات و فرش و ... کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان مراغه خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
وی به شهروندان توصیه کرد: از قرار دادن اموال و وسایل با ارزش خودداری نموده و با اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از دوربین‌های مداربسته و حفاظ محکم درب‌ها، فرصت سرقت را از سارقان سلب و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ و تقدیر و پیشنهادات خود را به شماره تلفن ۱۹۷ گزارش کنند.
انتهای پیام/
دستگیری سارق با ۸ فقره کشف در میانه خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار