امام جمعه تبریز:

ائمه جمعه کمک به دولت را وظیفه خود می دانند

1402/11/08 - 22:24 - کد خبر: 107694 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ائمه جمعه سراسر کشور و این استان کمک و مساعدت به دولت انقلابی آیت الله رییسی را وظیفه خود می دانند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی، افزود: ایجاد پل ارتباطی بین مردم و دولتمردان یکی از اهداف و ماموریت های محوری ائمه جمعه است که در استان تلاش شده تا این هدف را به وسع خودمان محقق کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون تعداد ۳۸ امام جمعه در آذربایجان شرقی فعالیت دارند، اضافه کرد: مردمی بودن ائمه جمعه از تاکیدات بسیار مهم و برجسته رهبر انقلاب اسلامی است که خوشبختانه استان ما در این زمینه وضعیت خوبی دارد و باید این ویژگی روز به روز تقویت شود.
آل هاشم برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را یکی از مهمترین اتفاقات سیاسی و اجتماعی کشور در سالجاری خواند و ادامه داد: ائمه جمعه اذربایجان شرقی همه تلاش خود را برای افزایش میزان مشارکت مردمی در آیین دوره می کنند و امیدوارم خطه آذربایجان مانند همیشه در این آزمون الهی نیز پیشگام باشد.
وی انتخابات حداکثری و پرشور را موجب تقویت نظام اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی عنوان کرد و یادآور شد: حضور گسترده مردم در انتخابات اسفند ماه دشمنان نظام را مایوس می کند.

دهه فجر، دوره طلایی و اوج جهاد تبیین در مساجد و تریبون های نماز جمعه است
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم هم افزایی برای فراهم کردن بستر مشارکت افزایی در انتخابات اسفند ماه، گفت: دهه فجر، دوره طلایی و اوج جهاد تبیین در مساجد و تریبون های نماز جمعه است.
مالک رحمتی افزود: در شرایطی که دشمنان نظام و انقلاب هزاران کانال تلویزیونی را علیه نظام و کشور به راه انداخته اند، اتخاذ آرایش انسجام و همدلی در استان باید در اولویت قرار گر فته و نمازهای جمعه جلوه ای از آن باشد.
وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه در شهرستان ها محل اعتماد و مراجعه مردم هستند و به همین دلیل تریبون های نماز جمعه در دهه فجر باید محل امیدآفرینی و تأثیرگذاری باشد، ادامه داد: بازنشر فرمایشات رهبر انقلاب در مساجد و مصلاها می تواند محور اصلی تبیین باشد.
رحمتی تبیین مقایسه ای دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی با دوران قبل از انقلاب در حوزه های مختلف در آستانه انتخابات را تاثیرگذار دانست و بیان کرد: تبیین دستاوردهای نظام و اصل نظام بهترین راهکار برای مقابله با رویکرد خبیثانه ناکارآمد نشان دادن آن توسط دشمنان است.
وی با بیان اینکه ریاست جمهوری خود و دولت را وقف خدمت به مردم کرده و بیان بعضی از خدمات و دغدغه‌های دولت جای تبلیغ و تبیین دارد، گفت: باید اجازه ندهیم دستاوردهای دولتی که در مسیر ولایت است مورد هجمه قرار گیرد و باید همه تلاش کنیم فرهنگ عذرخواهی از مردم را نیز جا بیاندازیم و در جایی که کار کرده ایم به مردم گزارش دهیم و در جایی که نتوانسته ایم کاری انجام دهیم از مردم عذرخواهی کنیم.
رحمتی یادآوری کرد: تبریز مهد علم و تمدن و تاریخ ساز بوده و خاستگاه علامه هاست و مدیریت در آن به همین دلیل کار دشواری است، زیرا باید بتوان در تراز این خطه خدمت کرد و تحقق این موضوع جز با همراهی و کمک ائمه محترم جمعه امکان پذیر نیست.
انتهای پیام/
ائمه جمعه کمک به دولت را وظیفه خود می دانند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار