افشین آذری در نشست با خبرنگاران مطرح کرد؛

موسیقی آذربایجانی جزو سه موسیقی برتر جهان است/سیاست امروز کشور صادرات هنری است

1398/10/10 - 00:40 - کد خبر: 10768 نسخه چاپی

نصر: هنرمند پاپ آذربایجان گفت: مردم ایران عاشق موسیقی آذربایجانی هستند و این موسیقی به اندازه ‌ای در ذات من نهادینه شده که اگر ترانه ای را به زبان انگلیسی هم ایفا کنم، قطعا رنگ و بوی آذربایجانی به خود خواهد گرفت.

به گزارش نصر، "افشین آذری" در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از سه سالگی، فعالیت در هنر موسیقی را آغاز کرده ام، اظهار کرد: پدر و عموی من نیز در موسیقی فعالیت داشتند و من نزدشان صنعت ریتم و سازهای کوبه ای را آموختم.
وی با اشاره به اینکه در ۱۰سالگی اولین آلبوم خود را منتشر کرده است، افزود: این آلبوم متشکل از ۱۰ترک ترکی بود که در زمان خود بسیار محبوب واقع شده بود. مردم ایران عاشق موسیقی آذربایجانی هستند و این موسیقی به اندازه ‌ای در ذات من نهادینه شده که اگر ترانه ای را به زبان انگلیسی هم ایفا کنم، قطعا رنگ و بوی آذربایجانی به خود خواهد گرفت.
خواننده محبوب تبریزی با تاکید بر اینکه در موسیقی، تمایز بین زبان معنی ندارد، گفت: همیشه دراین فکر بوده ام که دینی به آذربایجان و زبان مادری ام دارم که باید آن را در هنر خود ایفا کنم و همیشه سعی کرده ام در آهنگ هایی که فارسی خوانده ام، آهنگ هایم رنگ آذربایجان را داشته باشد و برعکس این قضیه نیز اتفاق افتاده است.
خواننده آلبوم «زندان گئجه لری» همچنین با اشاره به جایگاه والای موسیقی آذربایجانی در سطح جهان گفت: همانطور که موسیقی سنتی ایران به لحاظ غنی بودن رتبه چهارم دنیا را بخود اختصاص داده، موسیقی آذربایجانی نیز از لحاظ فنی در زمره سه موسیقی برتر جهان قرار دارد.
آذری اذعان کرد: امروز رنگ موسیقی ترکی از محبوبیت بیشتری برخوردار است و من هم برای اولین بار موسیقی آذربایجان را که از قدرت بالایی برخوردار است با الکترونیک توفیق کرده و سبک جدیدی را ایجاد کرده ام.
وی تصریح کرد: متاسفانه غرور نابجایی در میان برخی هنرمندان وجود دارد که مانع می شود در اجرای اثرهای هنری، با یکدیگر همکاری بکنند، بنده از این ایده استقبال می کنم و دست همکارانم را به گرمی می فشارم.
وی همچنین با اشاره به اجرای کنسرت خیابانی گفت: اگر مجوزهای لازم صادر شود و مردم بخواهند آماده اجرای موسیقی خیابانی برای اقشار مختلف هستم.
خواننده محبوب تبریزی به کنسرت پرشور ۲۰ آذر گروه خود نیز اشاره کرد و گفت: بعد از سال ها تلاش، در ۲۰ آذر به این نتیجه رسیدم که مردم این خطه بر کارهای بنده مهر تایید زدند و از این بابت بسیار خرسندم.
آذری با بیان اینکه حضور او در چند برنامه تلویزیون ملی جمهوری آذربایجان، با هماهنگی  با وزارت امور خارجه اتفاق افتاده، اظهار کرد: در همین راستا اجرای موسیقی در کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و روسیه را در برنامه های آتی خود دارم.
وی افزود: سیاست وزارت امور خارجه در حمایت از صادرات آثار هنری، دلگرم کننده است. هنرمندان موسیقیایی ایران به عنوان سفیران فرهنگی در جوامع بین المللی حضور می ‌یابند.
وی با اشاره به اینکه قوی ترین نوازندگان کشور از خطه آذربایجان هستند، اضافه کرد: آذربایجان دارای موسیقی بسیار قوی و قدرتمندی است و این موسیقی باید هرچه بیشتر به مردم شناسانده شود.
آذری، دلیل اصلی موفقیت موسیقی فارسی را به ‌روزرسانی همگام با موسیقی روز دنیا دانست و بر ضرورت به ‌روز شدن موسیقی آذربایجانی تاکید کرد.
وی ادامه داد: اوایل فشارهای زیادی وارد شد تا فارسی را کنار گذاشته و ترکی بخوانم که با برخی اقدامات ابتکاری توانستم به فعالیتم در هر دو بخش فارسی و ترکی ادامه دهم.
وی با اشاره به تلفیق موسیقی آذربایجانی با موسیقی پاپ و الکترونیک، خاطرنشان کرد: اوایل می‌ ترسیدم این امر نتیجه معکوس دهد اما عظمت و قدرت موسیقی آذربایجان در این راه کمک شایانی نمود و موفقیت‌ های زیادی را برایم به ارمغان آورد.
این خواننده محبوب با تاکید بر اینکه سیاست امروز کشور صادرات هنری است، گفت: من در اولین سفرم به باکو با استقبال خوبی مواجه شدم و نوروز امسال نیز در باکو اجرایی به اشتراک آذربایجانی ها و ایرانیان خواهم داشت.
آذری با بیان اینکه ممنوع التصویر نیستم، گفت: من از سال 1394 که مجوز گرفته ام تاکنون کاری خارج از چارچوب قانون انجام نداده ام و با رعایت خطوط قرمز سفر می‌کنم.
انتهای پیام/
موسیقی آذربایجانی جزو سه موسیقی برتر جهان است/سیاست امروز کشور صادرات هنری است سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار