نمایشگاه نقاشی در گالری ایرانی برگزار شد:

تور مجازی نمایشگاه نقاشی در سایت گالری ایرانی

1402/11/08 - 16:36 - کد خبر: 107679 نسخه چاپی

نصر: وقتی با ورود به نمایشگاه، نمیدانی با عکس های سیاه و سفید روبرویی یا جولان زغال بر صفحه کاغذ چنین شفافیت هنرمندانه ای را به چشمانت القا می کند.آثار این نمایشگاه، نقاشی های تکنیک هایپررئال هنرجویان استاد علیرضا نیکنام است.

به گزارش نصر، نمایشگاه نقاشی خانم ها «زینب سلطانی»، «ویدا بهنامی» و «سویل سلیلی» از هفت بهمن ماه در محل جاده ائل گلی، فلکه خیام، ۳۵ متری سینا، گالری ایرانی برگزار شد.
زینب سلطانی در خصوص این نمایشگاه گفت: آثار نمایش داده شده در اینجا با سبک هایپررئال است.
من ۲۸ اثر خود را که از سال ۹۰، اکثرا با تکنیک سیاه قلم و مداد رنگی کار کرده ام، در اینجا به نمایش گذاشته ام و تا این لحظه با استقبال مخاطبین و نظرات مثبت آنها مواجه بودیم که بسیار باعث خوشحالی است. 
 

وی از علاقه خود به این حوزه گفت: همیشه عاشق هایپررئال بوده ام. دوست دارم حسی را که از یک عکس و یا مدل می گیرم، بی آنکه ذهن بیننده را به چالش بکشم، به او انتقال دهم. دوست دارم بدون اینکه ذهن مخاطب را درگیر مفهوم یک اثر کنم، لذت بصری از یک اثر را با متریال های ساده به خصوص در سیاه قلم در دل بیننده برانگیزم.
وی در قبال نقد هایی که به حوزه هایپررئال وارد است، اذعان داشت: نقاشی هایپررئال در واقع توصیف واقع گرایانه یک سوژه است که در آن هنرمند، با الهام از سوژه عکاسی دست به نقاشی می‌زند و دلیلی ندارد که هایپررئال را با کپی برداری یکی کرده و آن را از رده ی هنری خارج کنیم!! هر هنری در هر جایگاه و تکنیکی، ارزش زیبایی شناختی دارد.
وی در ادامه به مفهوم سیاه قلم اشاره کرد: سیاه قلم در زبان عامیانه به طراحی با پودر زغال که نوعی طراحی رئالیستی است اطلاق می گردد که با پیشرفت در مهارت ها و تشخیص نور و سایه، اثر به نقاشی هایپررئالیستی در سطح بالا تبدیل می شود. 
 

وی به اثر مورد علاقه خود اشاره کرد: در این نقاشی ها چون بیشتر از مدل های عکاسی سوژه یابی اتفاق می افتد، اثر پیرمردی که عکس اورجینالش را خودم عکاسی کرده ام و جدید ترین کار بنده است، جزو کارهای مورد علاقه ام است. 
در ادامه، سویل سلیلی، هنرمند دیگر این مجموعه از علاقه خود به نقاشی گفت: از کودکی عاشق نقاشی بودم و روزی که تصمیم به یادگیری اساسی گرفتم، از طراحی پایه با استاد نیکنام آموزش دیدم.
وقفه ای به خاطر درس و دانشگاه در این هنر برایم اتفاق افتاد ولی هرگز از نقاشی دست نکشیدم. نزدیک شش ماه است که تکنیک مداد رنگی را آغاز کرده ام و در اینجا آثار سیاه قلم و مداد رنگی ام را به نمایش گذاشته ام.
نقاشی گورخر اثر مورد علاقه سویل سلیلی است: من این اثر را که با ترکیب مداد رنگی و سیاه قلم نقاشی کردم، بسیار دوست دارم چون اولین کار سیاه قلم من محسوب می‌شود. هرگز به نقاشی به عنوان حرفه شغلی نگاه نکرده ام و همواره راه هنری ام را با عشق و علاقه شخصی ادامه می دهم.
 

در پایان، ویدا بهنامی، از 6 سال آموزش دیدن در این سبک گفت: ده اثر با تکنیک های پاستل، مداد رنگی و سیاه قلم در اینجا به نمایش گذاشته ام. هر نقاشی، حس خاصی را در من بر می انگیزد چون یادآور دوران خاصی است. نقاشی روباه را به واسطه این که اولین اثر سیاه قلم بنده است، بسیار دوست دارم. 
وی افزود: برای یادگیری هر رشته هنری، باید علم طراحی را بیاموزیم. دوستان من در این زمینه استاد نیکنام را به بنده معرفی کردند و از آغاز با ایشان کار کرده ام. 
 

این گزارش حاکی است، این نمایشگاه تا تاریخ ۱۰ بهمن ماه ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالری ایرانی میزبان علاقه مندان خواهد بود.
«گالری ایرانی» از مهر ۱۳۹۷ تا کنون میزبان ۶۰ نمایشگاه هنری بوده است. مدیر این گالری، رامین ایرانی، هنرمند تبریزی در حوزه مجسمه کاغذی (paper craft) است.


وی از تورهای مجازی و سه بعدی نمایشگاه های این گالری در وب سایت گالری ایرانی خبر داد که علاقه مندان با ورود به سایت (اینجا) آموزشگاه و گالری ایرانی: خانه ( اینجا )  می توانند از این نمایشگاه ها دیدن کنند. 
انتهای پیام/ 
تور مجازی نمایشگاه نقاشی در سایت گالری ایرانی فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار